|
lichtje - 18:16 05-03-2011 |
|
|
je kunt mijmeren over leven
de dood overleven
in je hoofd keer op keer
maar de wreedheid van het einde
dat wij allen ondergaan
mijmert nooit over ons leven
waarin wij hebben bestaan
|
|
|
Reactie gegeven door thomas bosgaard - 23:03 06-03-2011 |
|
|
|
herstel: met leven wordt bedoeld enz.
|
|
Reactie gegeven door thomas bosgaard - 18:16 06-03-2011 |
|
|
|
uitleg:
over 'leven' wordt bedoeld: het organisch leven. met HET leven wordt bedoeld het maatschappelijk leven
das het verschil, pff, moeilijk he
bovendien hangt het taalverschil vaak ook nog eens van de kontekst af
nederlands is één van de moeilijkste talen ter wereld
je kunt bijna niet op 'het gevoel' schrijven, er is taalkennis voor nodig. geeft niks, je hebt je hulpjes. marcel weet er veel van
hou dat in gedachten
hoi
|
|
Reactie gegeven door thomas bosgaard - 11:19 06-03-2011 |
|
|
|
marcel heeft gelijk met: je kunt mijmeren over HET leven
leven is iets anders dan HET leven (alhoewel het vlak naast elkaar ligt)
hoi
|
|
Reactie gegeven door thomas bosgaard - 11:15 06-03-2011 |
|
|
|
ik bedoelde dat marcel zegt: ''Ik ben het niet eens met Marion, die is hier echt op zijn recht en met het weglaten van de laatste zin haal je een stuk kracht uit dit gedicht.........''
dáár was ik het mee eens. de verdere verbeteringetjes zijn van mij
maar je bent nu al tig reacties verder
keurig verbeterd
ps: als een taalfout zich in je hoofd heeft genesteld komt de verbetering vaak raar over
nu istie zuiver (ik maak ook wel eens een foutje hoor)
hoi
|
|
Reactie gegeven door amarins - 21:57 05-03-2011 |
|
|
|
ondergaan we de wreedheid , dan: -die-
ondergaan we het einde, dan: -dat-
zo zie je lichtje, er is veel te mijmeren over je gedichtje;)
|
|
Reactie gegeven door Marcel - 21:15 05-03-2011 |
|
|
|
eerste zin zou ik toch iets anders doen
je kunt mijmeren over het leven
zoals het er nu staat neigt het naar overleven
:-)
|
|
Reactie gegeven door Marcel - 21:13 05-03-2011 |
|
|
|
En je kan, of je kunt, t mag allebei, zoals thomas al aangaf, die keuze moet je elke keer opnieuw maken, wat JIJ
het beste vind
|
|
Reactie gegeven door Marcel - 21:09 05-03-2011 |
|
|
|
Thomas en Marion hebben toch gelijk over "dat".
laatste zin niet wegdoen :-)
|
|
Reactie gegeven door lichtje - 20:51 05-03-2011 |
|
|
|
nou Marcel, ik weet het nu zelf eigenlijk ook niet zo goed meer... wat vind je van de verbeteringen?
lichtje
|
|
Reactie gegeven door lichtje - 20:51 05-03-2011 |
|
|
|
nou Thomas, Marcel zegt niets over wat jij nu zegt.
maar ik heb je wijze verbeteringen doorgevoerd en ga eens kijken of het mij bevalt ;)
fijn weekend
|
|
Reactie gegeven door thomas bosgaard - 20:43 05-03-2011 |
|
|
|
ik ben het met marcel eens
het is: 'ik kan' of 'je kunt' maar niet 'je kan' dat is plat
en inderdaad is het ook: dat wij allen enz.
ga maar lekker aan 't verbeteren :-))
hoihoi
|
|
Reactie gegeven door Marcel - 20:13 05-03-2011 |
|
|
|
Ik ben het niet eens met Marion, die is hier echt op zijn recht en met het weglaten van de laatste zin haal je een stuk kracht uit dit gedicht.........
|
|
Reactie gegeven door lichtje - 18:27 05-03-2011 |
|
|
|
waarom zou je de laatste zin weglaten Marion? Dank, hou het nooit uit elkaar die en dat
|
|
Reactie gegeven door Marion Spronk - 18:23 05-03-2011 |
|
|
|
psst; het einde dat
de laatste zin zou ik weglaten
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|