|
|
|
Hoe heerlijk is het slapen naast mijn kindje naast mij naast mijn kindje mijn.
Hoe heerlijk is het slapen de deken over mijn kindje mijn kindje en mij.
Hoe heerlijk zou het slapen als ik altijd bij mijn kindje mijn kindje kon zijn.
Laat me heel vlug bij mijn kindje mijn kindje zijn.
©Erna
|
|
|
re: Poppemieke aan Zijlstra |
|
Reactie gegeven door Erna - 00:33 09-06-2007 |
|
|
|
als ik lieve kindje schrijf dan wordt het een smartlap?
Bedoel je zoiets :-)
merciekes
|
|
re: Poppemieke aan Diothé |
|
Reactie gegeven door Erna - 00:32 09-06-2007 |
|
|
|
Ja zangeres zonder naam heb ik wel gekend. Mijn moeder zong die liedjes altijd mee...treurige levensliedjes-)
Weber ken ik niet.
Maar ik snap wat je bedoelt...er is niets mis mee met een levenslied of levensgedicht want uiteindelijk is het dat en 50% van mijn teksten komen gewoon vanuit het leven en vaak het treurige leven.
Maar een smartlap hoeft het niet te zijn...
groetekes en bedankt hoor
Erna
|
|
Reactie gegeven door zijlstra - 13:58 08-06-2007 |
|
|
|
och maak er het lieve kindje van bijvoorbeeld
|
|
Reactie gegeven door DiotheCilany - 13:52 08-06-2007 |
|
|
|
Daar heb je helemaal gelijk in. De opmerking aan mijn adres was ook onterecht; in de zin dat ik bewust effectbejag zou nastreven. Alleen vanuit het standpunt van de lezer kon ik me dat wel voorstellen.
Bij jou zit het zoals ik zit op de grens. wanneer je iets doorschiet zit je in de buurt van - ik weet niet in hoeverre de namen je iets zeggen - de zangeres zonder naam en Marianne Weber.
|
|
re: Poppemieke aan Zijlstra |
|
Reactie gegeven door Erna - 13:48 08-06-2007 |
|
|
|
Kan je die millemeter neerschrijven zodat ik de grens zou kunnen bewaken?
Als er al een bedoeling was dan alleen een soort wiegelend in slaap vallen willen weergeven...
en de beleving
Positief bedoeld mijn vraag he...want ik weet dat Nederlands niet altijd Nederlands lijkt :-)
groet,
|
|
Reactie gegeven door Erna - 13:45 08-06-2007 |
|
|
|
Je mag dat vinden...ik vind het plezant als je eerlijk commentaar geeft.
Je zegt je mening en dat is oke.
winst bejag/ effectbejag ???Weet je ik schrijf vooral voor mezelf...omdat ik het leuk vind en natuurlijk als het dan klikt/aanslaat bij die enkele mensen die me lezen
dan vind ik dat inderdaad plezant.
vr.groet,
|
|
Reactie gegeven door zijlstra - 13:04 08-06-2007 |
|
|
|
het zit zeker op het randje dit gedicht dio
een millimeter verder en het is niks
|
|
Reactie gegeven door DiotheCilany - 13:01 08-06-2007 |
|
|
|
Ik kan me ergens een betuttelende reactie van jou herinneren over goede smaak e.d. Wanneer ik dit lees begrijp ik waarom.
Voor mijn gevoel kan dit nog net en heeft dat vooral te maken met hoe het leest. De inhoud balanceert voor mij op de grens van kitsch en effectbejag - waar ik overigens ook met enige regelmaat van wordt beticht - maar dan aan de andere kant van het firmament, ha ha.
Maar ik sta in deze alleen, heb ik allang gemerkt, dus ik zal wel ongelijk hebben.
Groet,
Dio
|
|
Reactie gegeven door Erna - 12:16 08-06-2007 |
|
|
|
Bedankt voor je 'heerlijke' reactie Jur.
Deze safe ik :-)
groetekes
|
|
Reactie gegeven door Erna - 12:14 08-06-2007 |
|
|
|
Daar ben ik blij mee Ava.
Niet alleen voor de aandacht dat je me gaf door het 10 keer te lezen maar dat jij dit gedicht niet meer vergeten zal :-)
groetekes
Erna
|
|
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 12:14 08-06-2007 |
|
|
|
Ik vind het ook heel mooi trouwens.
Aan Gorter deed het me denken. Inderdaad Jur.
Gr.KL
|
|
re: Poppemieke aan kapitein (3) |
|
Reactie gegeven door Erna - 12:11 08-06-2007 |
|
|
|
Dat mag je best
de dementie staat er niet bij
en deed ik heel bewust
maar het laat geen twijfel
dat het verlangen heel duidelijk is
en die essentie komt door het dementeringsproces naar boven...
Er zijn dingen die sterker zijn dan de aftakeling :-)
|
|
re: Poppemieke aan kapitein bis |
|
Reactie gegeven door Erna - 12:09 08-06-2007 |
|
|
|
je mag het bij de doctrines houden :-)
was ik even blij mee hoor
groetekes
|
|
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 12:09 08-06-2007 |
|
|
|
Ik dacht zelf aan het verlangen van een jong meisje om moeder te worden.
Gr.KL
|
|
Reactie gegeven door Jur - 12:08 08-06-2007 |
|
|
|
doet me een beetje aan de tachtigers denken - leuk
lees eigenlijk gewoon een moeder die haar kind mist
& met de recente journaalbeelden zie ik ook nog het
Hilton wel voor me - maar gewoon een moeder zonder kind
- zegt me wel genoeg
groetjes Jur
|
|
re: Poppemieke aan Kapitein |
|
Reactie gegeven door Erna - 12:07 08-06-2007 |
|
|
|
Je moet het niet opmaken, (maar het is zo)
je kan het gewoon als
mantra om in slaap te vallen lezen ook :-)
en als dat kan ben ik al heel blij
|
|
Reactie gegeven door Erna - 12:04 08-06-2007 |
|
|
|
Lil,
bedankt voor dat lief :-)
groetekes
Erna
|
|
re: Poppemieke aan Jandeb |
|
Reactie gegeven door Erna - 12:03 08-06-2007 |
|
|
|
merciekes voor dat prachtig :-)
groetekes
|
|
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 12:03 08-06-2007 |
|
|
|
Waaruit moet ik opmaken dat het een dementerende dame is?
|
|
Reactie gegeven door Erna - 12:02 08-06-2007 |
|
|
|
Je voelt de toon aan. Heel duidelijk zelfs in je tweede uitleg.
Deze dementerende dame wiegt zichzelf in slaap door die pop die heel duidelijk haar kindje blijkt.
Liefde kruipt door de dementie heen.
Bedankt voor je reactie
vr. groet,
Erna
|
|
re: Poppemieke aan zijlstra |
|
Reactie gegeven door Erna - 11:57 08-06-2007 |
|
|
|
Ik ben het er mee eens...Het is triest. Maar anderzijds is het ook mooi dat binnen een dementeringsproces deze liefde naar boven komt.
Een rustigmakend geluksmoment voor deze dame.
bedankt
vr.groet
Erna
|
|
re: Poppemieke aan Jantien |
|
Reactie gegeven door Erna - 11:50 08-06-2007 |
|
|
|
Weet je als ik dit terug lees
en ik meen dit heel oprecht
dan krijg ik weer kippenvel
zoals bij het moment
dat ik deze dame haar pop gaf
en hoe rustig ze in slaap viel
jij als geen ander proeft deze sfeer omdat jij dit kent
vr.groet,
Erna
|
|
Reactie gegeven door ava_lon - 11:19 08-06-2007 |
|
|
|
hoi Erna
ik heb dit gedicht al zeker 10 keer gelezen en het wordt steeds mooier
aanvankelijk vond ik het te zoet, maar het krijgt steeds meer lading
het is en gedicht dat ik nooit meer vergeten zal en dt komt niet alleen omdat ik het 10 keer las
groetekens
|
|
Reactie gegeven door Kapitein_Lafbek - 07:59 08-06-2007 |
|
|
|
Kijk. Dit zijn de doctrines die dit land nodig heeft.
Op naar een nieuwe geboortegolf!
Gr.KL
|
|
Reactie gegeven door Lilian_C - 23:44 07-06-2007 |
|
|
|
Wat een lief gedichtje Erna;)
Gr. Lilian
|
|
Reactie gegeven door Jandeb - 23:29 07-06-2007 |
|
|
|
prachtig erna!!
groetekes, jeannine :)
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 20:09 07-06-2007 |
|
|
|
Een fijngevoelig kinderversje, als ik het goed heb. Ik heb zelf heel wat keren naast mijn kindje geslapen en telkens deed ik vrijwel geen oog dicht uit angst het wicht te verpletteren of voor het leven te belasten onder mijn gesnurk met winden en doodskreten. Nuja ik onderdrijf.
Aan de hand van mijn vader ging ik als kleine jongen naar het kerkhof. Mijn oudste zusje Annemarie lag er. Ze was dood geboren en buiten mijn vader leek zich niemand daarover erg te bekommeren. Mijn moeder had intussen twee gezonde zonen en blijkbaar maakte dat veel goed. Maar niet bij vader. Er zouden nog drie dochters volgen maar vader vergat nooit die dooie Annemarie.
|
|
Reactie gegeven door zijlstra - 13:54 07-06-2007 |
|
|
|
leuk klein gedichtje erna
met een trieste ondertoon
wel geslaagd dacht ik
|
|
Reactie gegeven door jantien - 13:22 07-06-2007 |
|
|
|
moest het even een paar keer hardop lezen
dan klinkt het mooi
goede herhalingen maken juist die speciale sfeer
vriendelijke groet
jantien
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|
|