|
|
naarmate
goed het staat er nu
maar ik bedoelde iets anders
naarmate dus
ik
dat wordt dus niks
helemaal niks
teveel ik
teveel iks
een gedicht dat begint met
naarmate
en vervolgt met
naarmate dus
ik
maar wat ik wilde zeggen
naarmate ik dagelijks ouder word
schrap ik steeds minder
ik laat alles staan
ook al is het lelijk en dwaas
Ik heb mijzelf uiteindelijk aanvaard
en weet je soms hou ik meer van
mijn gebreken dan van
mijn deugden
naarmate ik ouder word laat ik
alles gewoon staan
naarmate dus ik
laat ik alles gewoon staan
|
|
|
Reactie gegeven door milou - 03:08 04-05-2013 |
|
|
|
Ik ga nu slapen Buigt. Ik hoop dus dat je het beu wordt. Ik herhaal dat ik aan je kritieken niks heb. Maar dat mag geen reden zijn om ermee op te houden, als je daar plezier in vindt. Uiteindelijk is het nog een vrij onschuldige vorm van plezier, er bestaan ergere.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 03:07 04-05-2013 |
|
|
|
Natuurlijk ben ik het morgen weer beu. Maar wat beklijft is toch de arrogante ijdeltuiterij en het gebrek aan kritiek-ontvangend vermogen van een lucebert-kloos-claus schaduwtje.
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 02:59 04-05-2013 |
|
|
|
"Hoe raak ik van jou af?"
Rare vraag hoor. Bedoel je mij als persoon of degeen die je gedricht beoordeelt? In het eerste geval moet je bij Sheena zijn en in het tweede geval bij jezelf.
Zijn er verder nog vragen?
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:58 04-05-2013 |
|
|
|
Misschien word je het wel beu, Buigt. Zoiets kan een paar dagen, een week duren, maar dan houd je het voor bekeken.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 02:52 04-05-2013 |
|
|
|
"Ik ben in een wijdlopige periode, en schuw een zekere omslachtigheid en herhaling niet."
Zekere wijdlopig- en omslachtigheden mogen de dichter zelf bepaald niet worden nagedragen. O nee. Zelfs niet als hij zich vereenzelvigt met zijn produkt. Als niets meer past en elke hemel neerstort blijft één ding over. Dat is het menselijk mededogen.
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:49 04-05-2013 |
|
|
|
Hoe raak ik van jou af?
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:40 04-05-2013 |
|
|
|
Ik ben een grote fan van Koos Alberts, dus daar raak je een gevoelige snaar. Ik houd je verkorte versie dus in beraad. Hartelijk dank hiervoor.
Hoewel ik toch uiteindelijk de mijne prefereer. Ik ben in een wijdlopige periode, en schuw een zekere omslachtigheid en herhaling niet.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 02:35 04-05-2013 |
|
|
|
"Ik hou niet van botteriken"
Botte rieken zult u bedoelen mijn waarde. Overigens kan ik mij niet herinneren u, de schrijver van het simpele stupide bovenstaande stukje, op enigerlei wijze onheus te hebben bejegend. En mijn geheugen is nog picobello.
Maar als u aandringt wil ik wel ontboezemen dat ik mij persoonlijk voor een dergelijk frutseltje danig zou schamen.
|
|
Reactie gegeven door Barmeisje - 02:34 04-05-2013 |
|
|
|
Hoi Milou***
leuk idee, maar schrappen is de bom:
Mag het niet doen, doe het toch:
naarmate
goed het staat er nu
maar ik bedoelde iets anders
naarmate dus
ik
dat wordt dus niks
helemaal niks
teveel ik
teveel iks
een gedicht dat begint met
naarmate
en vervolgt met
naarmate dus
ik
Joh. Als je hardop dingen gaat zingen als 'Ik heb mijzelf uiteindelijk aanvaard en weet je soms hou ik meer van mijn gebreken dan van mijn deugden' dan kijkt zelfs Koos Alberts je ietwat suspect aan...
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:27 04-05-2013 |
|
|
|
Daar ben ik het mee eens Diothe. Ik heb nog veel te leren, maar ik kan alleen leren van mensen die vriendelijk zijn met mij. Zo zit ik in elkaar. Maar je hebt wel gelijk ;)
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 02:25 04-05-2013 |
|
|
|
Lucebert, Kloos, Claus. Ik vind dat jij nogal grote namen binnen je invloedssfeer trekt. Misschien moest je nog eens het gedricht zelve lezen waaronder je die grote namen nodig hebt om critici de mond te snoeren.
De hoofdpersoon van je stuk laat alles gewoon staan. Groen of rijp. Zelf zegt hij daarvan:
"dat wordt dus niks
helemaal niks"
Ik ben geneigd die opa gelijk te geven. Het is niks geworden. Niks is niet alles helaas.
|
|
Reactie gegeven door DiotheCilany - 02:24 04-05-2013 |
|
|
|
tjah, maar de wereld zit soms anders in elkaar, hè
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:20 04-05-2013 |
|
|
|
Geef mij de vrijheid om ook op mijn manier te antwoorden op wat ik beschouw als agressieve kritiek. Als iemand mij komt vertellen dat ik het mij te gemakkelijk maak, en verder nergens op in gaat, heb ik daar niks aan. Ik hou niet van botteriken, dat is ook mijn goed recht.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door DiotheCilany - 02:15 04-05-2013 |
|
|
|
Hee Milou, wat zuur allemaal; had ik niet van jouw verwacht. Geef een ander nou een beetje de vrijheid om op zijn of haar manier te reageren. We zijn nu eenmaal niet allen hetzelfde.
greetz
|
|
Reactie gegeven door milou - 02:03 04-05-2013 |
|
|
|
Dat was een welgemeende raad, Buigt, omdat ik het gevoel kreeg dat wij twee niet goed opschieten. Maar niks belet je om verder te gaan op de ingeslagen weg. Alleen antwoord ik niet meer: het heeft geen zin om van gedachten of gevoelens te wisselen met iemand die geen rekening houdt met de intentie van de auteur. Ik kan Lucebert bekritiseren omdat hij zich 'onduidelijk' uitdrukt, en Kloos omdat hij rijmt en Claus omdat hij teveel adjectieven gebruikt enz. , maar dan ben ik toch slecht bezig, dunkt mij. Een minimum aan goodwill lijkt mij een vereiste om een gedicht of een tekst te beoordelen. Dat mis ik nogal bij jou. Daarom vind ik het niet echt interessant om verder in discussie te gaan. Maar je doet maar hoor, alleen stop ik met antwoorden. Het moet niet te stompzinnig worden.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 01:54 04-05-2013 |
|
|
|
"Nee, zei ik dat?"
Het spijt me je te moeten wijzen op je eigen woorden van 00:09 uur, die je kennelijk een half uurtje nadien alweer vergeten bent. Bijna zoals Stanislaus de Stones. Een welwillend iemand wijt dergelijke fouten aan Alzheimer maar ik ben toevllig niet erg welwillend.
"Nonkelke. Ga ergens anders zeiken."
Dat lijkt me niet de gemaniëreerdheid om kritische reacties te promoten onder je gedricht.
|
|
Reactie gegeven door milou - 01:45 04-05-2013 |
|
|
|
Nee, zei ik dat ? Maar ik geef wel antwoord, dat is ook mijn recht. Of betwist jij dat?
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 01:43 04-05-2013 |
|
|
|
Dat is verrekte interessant Milou, zoals bijna alles wat je vertelt. Toch hou ik mijn recht staande om te reageren op iedere publicatie op deze site. Naar het mij goeddunkt. Zou je mij dit recht willen betwisten?
|
|
Reactie gegeven door milou - 01:36 04-05-2013 |
|
|
|
Ik heb zo het lichte gevoel dat we andere opvattingen hebben over kritiek op poëzie en poëzie. Ik heb weinig of niets aan wat je mij vertelt. Dat wilde ik je duidelijk maken.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 01:34 04-05-2013 |
|
|
|
Pardon? Ik had het over je gedicht. Tenslotte is opa de hoofdpersoon dsarin. Je moet dat niet verwarren met je persoon Milou. Of was het soms autobio per ongeluk?
|
|
Reactie gegeven door milou - 01:09 04-05-2013 |
|
|
|
Nonkelke,
Ga ergens anders zeiken.
vr grt
Milou***
|
|
Reactie gegeven door Buigt - 00:53 04-05-2013 |
|
|
|
Oud of niet, ik zou wat kritischer zijn bij het plaatsen van stemmen uit de innerlijke kletskous. Easy is te makkelijk opa.
|
|
Reactie gegeven door milou - 19:20 02-05-2013 |
|
|
|
Ja, Marion, murmelende zot is het woord. Ik heb mijn tweede jeugd gevonden door gewoon niet meer te schrappen. Zoals een kind altijd maar verder kleurt en tekent: het is nooit teveel. Ik heb mijn politie-apparaat de bons gegeven, en het loopt beter zo.
Diothe, ja ook een vacuüm-pompje doet wonderen. Ik schiet er vol van. Bedankt!
88, ja laat het staan. Ik laat mij niet monddood maken hoor. Ik modder verder aan, en gooi met de klodders! Thnx...
Milou***
|
|
Reactie gegeven door 88 - 13:21 02-05-2013 |
|
|
|
ik val hier ook wel stijl voorover van, want weet je?
We leven in een nieuwe tijd, nieuwe dichters werden geboren, de vastgeroeste oudjes zijn best bikkels om te volharden in de tijd van toen, de lossere oudjes zien de beweging en bewegen mee, met inzicht van wat zij zelf ooit geleerd hadden, doe je ding, pas op taalfouten maar vooral, laat je nooit monddood maken..
ik zou dit gewoon zo laten staan ;)
|
|
Reactie gegeven door DiotheCilany - 00:59 02-05-2013 |
|
|
|
maar als het gaat hangen dan zijn daar wel oplossingen voor
|
|
Reactie gegeven door Marion Spronk - 18:07 01-05-2013 |
|
|
|
Gij wordt een mummelende zot ;)
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|