|
|
Bas, de slimste van de klas |
Aubrey - 08:11 12-03-2012 |
|
|
De meester zei tegen de klas,
dat “ik” altijd onderwerp was.
'Maar u bent niet goed snik:
op het bord schreef u “ik”,
dus is “ik” lijdend voorwerp,' zei Bas.
|
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 08:30 13-03-2012 |
|
|
|
Hahaha, kostelijk, zoals je bij het onderwerp weet aan te knopen!
Het zij me vergund om nog wat verder te knopen:
Tegenspelers
'n Protestzangerskoor wou voor 't strijden
een voorzanger liever vermijden,
doch wilde beslist
nog een contrabassist
en wat dwarsfluiten voor 't begeleiden.
Met dank voor je bericht en vriendelijke groet,
Aubrey.
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door DrieGeetjes - 22:28 12-03-2012 |
|
|
|
'Meesterlijk!, zij hij meewerkend, als onderwerp van gesprek. Bij woorden te weinig, bij zinnen te veel. Een echte contrabas. ;)
Met andere woorden: prachtig! :)
Dichterlijke groet,
De DrieGeetjes.
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 20:41 12-03-2012 |
|
|
|
Aha-erlebnis?
Je doet me denken aan Hendrik, de gespecialiseerde weerman:
Om bekend met de donder te raken
liet Hendrik z'n hersenen kraken,
zodat-ie alras
onweerkundige was
en een bliksemcarrire kon maken.
Groet van Aubrey.
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 20:34 12-03-2012 |
|
|
|
Juist: de gulden middenweg!
Beginselvast
Een vetrand zat aan 't broodbeleg,
hetgeen hij niet vertrouwde.
De randen deed-ie altijd weg:
hij wou het midden houden.
Dat deed-ie voor de veiligheid,
ook in de auto, want
hij zei: 'Als ik in 't midden rijd,
dan raak ik nooit de kant.'
Z'n tegenliggers weken uit,
zodat ze hem net misten.
Zo redden zij hun eigen huid
en werden bermtoeristen.
Z'n boezemvriend zei: 'Jouw systeem
lijkt mij bijzonder goed.'
Er was alleen nog n probleem:
Hij reed 'm tegemoet.
Hun confrontatie duurde even,
waardoor hij in 't verschiet
bij zijn principe is gebleven:
een vetrand eet-ie niet.
Groet van Aubrey.
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door amarins - 18:39 12-03-2012 |
|
|
|
als je het maar aan je kant hebt, Aubrey, aan de linker of de rechter laten we dan maar in het midden;
groet!
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 16:45 12-03-2012 |
|
|
|
Je pleziert me, Amarins!
Regel met uitzondering
Wat je hebt, hoef je niet meer te krijgen.
Ik wil geen excepties verzwijgen,
bijvoorbeeld: gelijk.
Er geldt in de praktijk:
wie het heeft, moet het nog zien te krijgen.
Nog een groet,
Aubrey.
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door Katja Bruning - 15:27 12-03-2012 |
|
|
|
Eerst waren mijn hersenen het onderwerp van veel gekraak, maar toen kwam ik aan de beurt, want ik vatte je clou.
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door amarins - 13:25 12-03-2012 |
|
|
|
doorgedacht sprak zij de doordachte woorden:
jij kan wel eens gelijk hebben
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 13:18 12-03-2012 |
|
|
|
ik is de derde
persoon zei hij nederlands
sprak kan vrij slecht
(Sorry voor deze kaiku)
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door 88 - 13:10 12-03-2012 |
|
|
|
achtentachtig is ook niet gewoon
ze denkt niet als `dochter van` of zoon
eerste en tweede
-persoonlijkheden
kletsen zichzelf tot derde persoon
|
|
Reactie gegeven door Aubrey - 12:36 12-03-2012 |
|
|
|
M'n compliment, Amarins, volgens mij ben je er ook een!
Vriendelijke groet,
Aubrey.
|
|
re: Bas, de slimste van de klas |
|
Reactie gegeven door amarins - 12:01 12-03-2012 |
|
|
|
die Bas is een doordenker ;-)
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|