Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
het punt
 Buigt - 17:49 12-08-2011 Stuur e-mail  Profiel bekijken van Buigt  Bekijk statistieken van dit gedicht 

okee het punt
is de spits
van de speer
op de poort
waar je zit

het zal geen
zak op aard
ook maar
iets uitmaken
verder buiten
die van mij

verplaats je
gewoon in een
vreemde zak
en misschien
vertelt ie
wat je vindt
Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
re: het punt
Reactie gegeven door coolburnvisible - 17:37 06-01-2014 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Titel bevalt me niet en twee keer zak (zou de tweede gewoon weglaten en je bent meteen even aan het quantum leapen). Ook gewoon is mij te gewoon, niet poëtisch in deze. Doodleuk misschien? Ie zou ik veranderen in hij. Bij nader inzien, buiten die van mij (je scrotum dus), is plat en dat is ie eh hij niet echt, toch? Ik dacht iets in dit gedicht te zien, maar na 6/7 keer lezen (zoals iemand hieronder aanraadde) toch te weinig. Althans, ik heb er geen woorden voor of komt dat weer te dicht in de buurt van mooi (god verhoedde)?

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 17:35 07-11-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
> geen zak op de wereld kan dat iets schelen

Kom WOLLUK, verlaag jezelf niet telkens zo. Niet iedere schijnheilige domoor is meteen een zak. Volgens mij dan hè. Maar jij weet het natuurlijk zelf het beste.

vriendelike buiging!!!

re: het punt
Reactie gegeven door WOLLUK - 09:03 07-11-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

aan buigt,
verklein jezelf maar tot een punt, geen zak op de wereld kan dat iets schelen.
vriendelike groet , WOLLUK !



het punt is dat i gewoon ontbreekt
Reactie gegeven door Ries - 08:11 01-09-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hoeveel woorden ook, nergens wordt hier een punt gemaakt. Dat is een actueel en serieus probleem tegenwoordig;
hoe nog punten slijpen als de slijper ontbreekt.

Kijk, daar heb je een punt<--

GrR

re: het punt
Reactie gegeven door h.p.scharpach - 00:02 01-09-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hoi buigt! hopelijk blijf je even...

re: agent 88/het punt
Reactie gegeven door 88 - 21:43 31-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Goh ja, dat schreef ik, dat staat er, maar bedoelde ik niet echt zo, ik bedoelde eigenlijk

ik ken jouw werk als schrijver(nog)niet, misschien ben jij die schrijver met dát taalgebruik..het taalgebruik is plat, dat doet nóg een schrijver hier,( die lees ik trouwens graag) niet de schrijver zelf is plat, zijn taalgebruik of schets is dat doorgaans, er is vast wel een markt voor, maar je hebt gelijk met `op het randje`, ik moet beter opletten hoe ik iets zeg, punt voor jou :-)

groetje, 88

re: het punt
Reactie gegeven door Marion Spronk - 21:23 31-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
PA, ik denk er nog vaak aan terug met heimwee.Ik leerde daar veel in die periode.
Kom hier weer eens wat vaker plaatsen.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 18:58 31-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Nou, het was nog lang gezellig onder (het genot van) dit werkje. Maar ik moet zeggen dat de reacties me niet tegenvallen. Er worden verstandige dingen geschreven. Laat ik eens proberen die samen te vatten in een paar punten:

1. geen gechat onder gedichten
2. geen gescheld onder gedichten
3. geen valse beschuldigingen
4. een fatsoenlijk gesprek moet mogelijk zijn
5. geen mogelijkheid reacties te verwijderen

Ja en nu ga ik eens die punten overdenken. Ehm... Klaar!

ad 1. Helemaal mee eens. Maar nu komt de vraag wat gechat nu precies is. Volgens mij ligt de grens bij de dichtkunst. Zolang de inhoud of de vorm van het geschrevene in de verte aan de dichtkunst doet denken, zou ik het toestaan.

ad 2. Idem. De grens ligt hier bij het onderwerp. Ik vind dat er over een gedicht best gescholden mag worden. Maar over de dichter niet!
"ik ken je niet dus misschien ben je gewoon een platte schrijver?"

Kijk bovenstaande van agent 86 is op het randje (net als een naamgrap trouwens).

ad 3. Spreekt vanzelf. Ik heb die coffer eens nagelezen en de beschuldiging is werkelijk te gek voor woorden.

ad 4. Alweer eens. Niet de gedichten staan op de eerste plaats bij een site als deze, maar de reacties. Niemand zet hier op den duur iets neer als er geen reacties komen.

De veteranen herinneren zich misschien PA nog wel. Nou dat was me een heksenketel zeg. Rijp en groen door elkaar, plus allerlei halve zolen, verklede types en anarchisten. Maar het borrelde en schuimde dat het een lieve lust was.

En de beheerder/redactie zou ik erop willen wijzen dat PA een ongelooflijk aantal pageviews genereerde. Met andere woorden: reacties zijn gewoon goud waard.

5. Wel ik sta bekend als dwarsligger, maar vandaag heb ik blijkbaar mijn vrije dag. Want ik ben het alweer met die stelling eens. Alléén de redactie zou reacties moeten kunnen verwijderen. De gemiddelde dichter ontbreekt het aan onderscheidingsvermogen om de kritiek van anderen op waarde te schatten, zo weet ik uit ervaring.

Het huidige mechanisme ondergraaft een van de doelstellingen van deze site en dat is dat we elkaar hier onze werkstukken presenteren om er beter van te worden. Strenge en harde kritiek moet dus worden gestimuleerd en niet ontmoedigd.

Zo dat was het weer. Dank u voor de aandacht.

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 18:37 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Sheena (excuses Buigt),

Op die mail doelde ik niet, al blijft voor mij onduidelijk wat je onder 'chatten' verstaat. Ik bedoelde de mail waarin je me 'een maaike' noemde. Dat vond ik onprettig al meen ik te begrijpen dat je ermee wilde zeggen dat ik me niet met jouw manier van orde houden moest bemoeien.

Hieronder schrijft je dit:
'???? als jij het snapt, snap ik het ook, soms kan, zelfs ik je geraaskal amper meer volgen, en ik zweer je, ik ben er tegenwoordig door schade en schande al aardig goed in.'

Kijk, ik zal gerust weleens raaskallen, maar volgens mij toch niet al te vaak. En hoe moet ik 'door schade en schande' interpreteren? Je hoeft me niet te volgen. En voor schade en schande hoef je heus niet bang te zijn, want ik zou niet weten waarom ik die iemand zou willen berokkenen.

Nou, ik hoop dat de kou weer een beetje uit de lucht is. Conflicten hou ik namelijk het liefst zo kort mogelijk.

Vriendelijk groeten,
Maaike




i.s > het punt
Reactie gegeven door Hanny van Alphen - 01:26 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Reactie gegeven door innerlijke.strijd - 15:39 17-7-2011

Hanny, een leuke coffer van Marsman, (doe ik ook wel eens met popmuziek) maar zet het er wel even bij svp.

Je hebt dus helemaal niets gevraagd over het vermelden van een inspiratiebron. Je beweert dat het een hernieuwde versie (imitatie) is van een gedicht van Marsman. Of weet je niet wat een cover is?

De rest van je verhaal zegt meer over jou dan over mij.




re: het punt
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 00:53 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Toch is het hier nog erger als dat je op het eerste gezicht zou denken Buigt
Kijk, die bagger en prutdingetjes, daar kun je nog in bivakeren, jij nu zit er tot aan je enkels in
Nou ja goed, het sopt een beetje, maar met groene kaplaarzen aan
(ja, en ik overdrijf niet hoor, bij sommiges doe ik zelfs mijn lieslaarzen aan, dus die komen tot aan mijn oksels)
Maar dat is nog te doen, weet je? Daar kun je je op kleden!

Maar wat meer afstomt, veel meer afstompt zelfs, is dat het hier mogelijk is om reacties te verwijderen.
Ik doe mijn reacties op inzendingen eigen voor heel LT, dus niet alleen voor de inzender, want het liefst kijk ik niet eens wie de inzender is.
Nou, daar heb ik dan energie in zitten............

Mijn reactie bevalt de inzender niet. Per muisklik is mijn reactie weg.....

========

Zelf vind ik dat kunst, gelukt of niet zo heel goed gelukt, bij uitstek reacties moet krijgen
Dat is eigenlijk de essentie

Tot en met het vernielen van who is afraid of red......
Tot en met de zeer dure reparatie waarbij de verfroller werd gebruikt
Eh, tot en met de graffiti

Maar hier gaat het anders aan toe.
Reacties zijn van ondergeschikt belang, tenzij het een "goedzo jochie" reactie betreft
Vaak krijg je dan een correspondentie van eh "dank je wel voor het goed vinden" zoiets....

Maar een beetje pittige reactie wordt gewoon door inzender verwijderd
??? vraag mij niet waarom dat zo is, maar dat gaat hier zo

Heb ik een paar leuke mopjes in mijn kritiekje getypt
dan is het uurtje later POOOF!!! => gone............

En ik reageer dus voor heel LT, alle dichters kunnen iets van mij misschien wel iets leren
Al is het alleen al de manier waarop ik de taal het werk laat doen, ook in reacties

Maar dan is het echt zo, dat ik bv ergens het woordje stront heb getypt, of ehh rochel
En dan krijg je zoiets van ja eh ik kan die woorden niet lezen, dat gelul

Dit is dus echt waar he? Dit verzin ik niet
En ook niet 1 keer? Neej tientallen malen overkomt me dat
Ja, dan gaat het poëzieplezier er voor mij zelf niet vanaf, want dat doe ik al sinds 1978
Maar het reactieplezier, dat ehh
Nou, dat bedoel ik dus eigenlijk te zeggen Buigt
Het is hier erger dan dat je op het eerste gezicht zou denken...............


==========

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 00:27 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik ben met je eens dat commentaar onderbouwt moet worden, maar soms zijn ook die zgn. chatgesprekken een goede afspiegeling over wat een bepaald gedicht bij anderen los kan maken, uiteindelijk is dichten toch een vak van emoties en gaat het om jezelf uiten. Sommige reacties vind ik zelfs mooier dan het gedicht zelf of zijn op zichzelf hele gedichten, ik zou het zonde vinden als daarin gesneden zou worden. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening maar. Groeten en goede nacht. Pieter
Een greencard houder van LT.

punt gemaakt
Reactie gegeven door Redactie-LT - 00:12 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik zal dus alle niet aan het gedicht gerelateerde reacties maar weer eens een paar maanden op rij gaan verwijderen.
ik begin dichters te verliezen die het orginele concept wel op prijs stellen, en dat zit me niet lekker.

m.vr.gr.
Sheena
Redactie-LT

Buigt
Reactie gegeven door jcvonk - 00:11 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Gelukkig jij bent de echte Buigt, ik twijfelde eerst, je weet het maar nooit, hoop je vaker aan te treffen onder de rufters, Jolanda

ow ik snap het
Reactie gegeven door Redactie-LT - 00:10 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Quote : Wat boos worden betreft, zo heel af en toe ontvang ik een persoonlijk mailtje, alleen van hanny of van de Redactie-LT/Sheena, op een door mij openbaar gegeven reactie. Ik ga er dan fatsoenshalve vanuit dat de inhoud daarvan onder het briefgeheim valt. Helaas kan ik daarom niet verder ingaan op je vraag.

Groetjes,
Maaike



mail verstuurd via de redactie over het reilen en zeilen op deze site en het af en toe even aangeven dat het toch echt de bedoeling is hier serieus en gaarne op het gedicht gericht te reageren en minder te chatten onder de gedichten, die mail dus, geeft niet hoor dat valt niet onder briefgeheim maar kun je ook nalezen onder de voorwaarden van deze site.
met vriendelijke groet en een goede nacht,
Sheena

ps.

het zou ook prettig zijn innerlijke.strijd als ook jij je aan die voorwaarden zou houden, zo af en toe iets prive wat aansluiting vind bij het geschreven gedicht, prima.

alles daar omheen, nee liever niet, neem aub ook eens goed door wat de opzet van deze site is geweest en graag zou blijven zijn, het raakt, en dat geef ik toe kennelijk wat op de achtergrond, ik zal er wat meer tijd aan gaan besteden want kennelijk kunnen bepaalde Greencard houders dat niet zelf.

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 00:07 27-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hanny,

Ik heb je niet beschuldigd van 'jatwerk' want dat vind ik een vervelend woord. Ik schreef zoiets als 'beter goed gejat dan slecht verzonnen'.

Groeten,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 23:40 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Nee, daar komt de slagroomspuit van Hanny er ook nog een keertje overheen, goh wat gezellig vanavond, nogmaals eerwaarde collega, ik heb je alleen gevraagd aan je jouw inspiratiebronnen te vermelden, het feit dat jij denkt dat zoiets een beschuldiging is, zit in deze toch echt tussen jouw oren, maar goed je zal wel een probleem met luisteren hebben aangezien je niet echt van kritiek gediend bent gebleken, waarbij ik mijzelf gelijk afvraag of jij als schrijver uberhaupt nog wel serieus genomen wilt worden.

Maaike en de kleine correctie> het punt
Reactie gegeven door Hanny van Alphen - 22:59 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Goh, kom ik even lezen en ja hoor wanneer je je even omdraait wordt er over je gekletst.

Die zogenaamde kleine correctie was een beschuldiging van 'jatwerk' onder mijn gedicht "Verborgen kalender van de dood".

Maar wacht ik zal de mails die ik jou en Pieter schreef even openbaar maken. Je doet er nogal geheimzinnig over maar die mail kreeg je nadat ik onder het gedicht gezet had dat ik jullie liever niet meer zag onder mijn werk.

Dit was het mailtje:

Maaike,

Zowel jij als Pieter vonden het nodig mij te beschuldigen van jatwerk onder mijn gedicht: Verborgen kalender van de dood.
Dat deed voor mij de deur dicht.

Hanny

Exact dezelfde mail stuurde ik naar Pieter.



Redactie-LT
Reactie gegeven door Maaike Maris - 22:22 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
En dan komt er een 'ik' die naar ik aanneem Sheena heet. Leuke site heb je overigens en dat meen ik anders was ik hier niet.

Wat boos worden betreft, zo heel af en toe ontvang ik een persoonlijk mailtje, alleen van hanny of van de Redactie-LT/Sheena, op een door mij openbaar gegeven reactie. Ik ga er dan fatsoenshalve vanuit dat de inhoud daarvan onder het briefgeheim valt. Helaas kan ik daarom niet verder ingaan op je vraag.

Groetjes,
Maaike

maaike?
Reactie gegeven door Redactie-LT - 21:16 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Quote van maaike : Dat geldt alleen voor Sheena en Hanny. Die worden al boos van een kleine correctie.

???? als jij het snapt, snap ik het ook, soms kan, zelfs ik je geraaskal amper meer volgen, en ik zweer je, ik ben er tegenwoordig door schade en schande al aardig goed in.

maar leuk, er wordt weer eens in gegaan op het hoe en waarom van poezie en niet op het ow wat leuk inwisselbaar door ow wat mooi.

daarvoor mijn dankje hoor meneer Buigt.

re: het punt
Reactie gegeven door 88 - 19:54 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik denk dat ik dit gedicht maar eens inhoudelijk aan ga pakken, ik doe net alsof ik niet zie wie de schrijver is, zoals gewoonlijk..

de titel geeft aan dat het om een punt gaat, is al zwak, temeer de tekst dat nog dunnetjes over doet, en beginnen met okee.. hmm.. niet echt poëtisch beste buigt, maar goed..

strofe twee komt nogal plat over, ik ken je niet dus misschien ben je gewoon een platte schrijver?

ik verplaatste me even, omdat ik dit korte werkje 2 X zak lees, zocht ik het daar.

neen, dit gedicht kan mij niet bekoren, probeer nog eens wat?

ik denk dat je het wel in je hebt, maar je de juiste adviezen nog niet hebt gekregen, ik zal je graag volgen en je helpen waar ik kan, okee?

dichterlijke groet, 88



re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 19:36 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oefening baart kunst en als je heel veel oefent dan gaan anderen het ook kunst noemen, waar ik mee bedoel te zeggen dat ik het vertrouwen heb dat iedereen die hier schrijft met respect met zijn of haar greencard omgaat en de uiterste best doet een zo goed mogelijk gedicht te produceren, wel ben ik van mening dat men een beetje aardig voor elkaar moet blijven om ook begrepen te worden en iets met de kritiek die geleverd wordt te kunnen doen, want soms denk ik wel eens dat sommigen met het verkeerde been uit bed gestapt zijn, een slechte haardag hebben of gewoon niet lekker in hun vel zitten, waardoor het commentaar minder over het werk van de ander lijkt te gaan, maar meer over het humeur van diegene die het schrijft, wat dat betreft is het ook moeilijk om reacties van mensen met een depressie bijvoorbeeld helemaal serieus te nemen, juist omdat het zo een vertekend beeld geeft. Overigens kan dat ook voor mensen met een trauma of een psychose gelden bijvoorbeeld. Maar goed, het blijft een strijd voor lijfsbehoud, alleen de mensen die echt beter willen worden, zullen dit soort dingen begrijpen, denk ik.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 19:20 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Beste strijd van binnen. Het debat - hoewel ik niet helemaal onthand ben daarin - is niet mijn doel. Gelijk krijgen hoef ik niet, want dat heb ik al.

Dus het doel moet zijn om er gezamenlijk voor te zorgen dat de tent hier weer eens wat poëzie genereert. In plaats van poesie-album-bijdragen. Ik wacht het resultaat af.

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 19:01 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ok, zand erover. de slag bij waterloo is het niet geworden
maar ik denk dat we het eens zijn dat we het oneens zijn geweest.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 18:38 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hee Erik, long time no see. En niks veranderd. Onder ons hadden we dit stel makke schapen snel veranderd in agressieve geiten denk ik. Want ik weet niet precies hoe dat zit met internet-dichters, maar je moet je wel constant achter de veren zitten. Anders gaan ze ruften.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 18:32 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ja repelsteel, de mortuit nil nisi bene, zeg ik altijd maar nadat de innerlijke strijd is gestreden.

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 18:14 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
draadje, bellum transit, amor manet. je zult het zelf wel gaan inzien en daarmee ook begrijpen.

nb. maaike, na al die jaren kan ik nog steeds niet om mezelf heen, dus waar heb jij het nu opeens weer over?

re: het punt
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 18:03 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
oke, zo heel snel alles gelezen hier.
Ja razendsnel, vannacht nog even rustig bekijken

Het is goed je weer eens op internetpoëzie te zien Buigt.
En ja, het is hier poëtisch nogal dun

Wat zeg je? Het bederft mijn schrijfstijl?
Dat is ten dele wel waar, maar ook weer niet hoor, want ik doe dan juist dingen met taal waarbij die oofden (want dat kun je geen hoofden meer noemen en koppen of rotkoppen wil ik nou ook weer niet typen) maar goed, ik hou van reacties zoals: ja maar dat MAG geen poëzie zijn!
Nou en zulke reacties scoor ik hier wel hoor!
Dus ja, aan de ene kant wel, het bederft een beetje mijn schrijfstijl, maar niet als aanpassing richting lettertempel toe, eerder juist andersom.

Ik zie je graag hier zo te nu en te dan.
Mijn dag is goed

Met groet

Erik!

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 17:55 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dio,

Ik ben het niet met je eens. Dat geldt alleen voor Sheena en Hanny. Die worden al boos van een kleine correctie.

Groetjes,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 17:51 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Pieter bij Buigt,

Jezelf blijven? Een mens wordt nog niet eens geboren als zichzelf. Ja, voor zo'n 70% misschien, denk ik momenteel globaal en dan hangt er er nog maar vanaf.

re: het punt
Reactie gegeven door DiotheCilany - 17:38 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
want er wordt wel van je verwacht dat je met enig empatisch vermogen de hier alom aanwezige tere zieltje beroert; of is het beroerd

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 17:25 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Nee Dio, dat weet ik niet zeker.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 17:24 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Wel, daar scheiden zich onze wegen. Harde leermeesters maken welriekende wonden, zo weet ik uit ervaring. En in het vangen van vliegen ligt niet mijn ding.

Prikkeldraad inderdaad. Je moet de dichtkunst een weg banen door de woekering, de jungle weg te kappen. Poëzie is gewoon oorlog.

re: het punt
Reactie gegeven door DiotheCilany - 17:22 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Weet je zeker dat je hier nog een tijdje wilt blijven, Buigt.

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 17:11 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ijzerdraad, dat begrijp ik, maar het gaat om de manier waarop je het doet. [respect] voor je medemens, sommige zijn gewoon van zichzelf somber of negatief ingesteld daar maak je niet zo makkelijk vrienden mee, als je begrijpt waar ik naar toe wil. Een druppel stroop vangt meer vliegen dan een emmer azijn, of met andere woorden: zeg het met liefde en jouw mening zal gerespecteerd worden.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 17:01 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Verscheurde, er is niemand op deze site die ik niet serieus behandel. Als ik je niet serieus zou nemen schreef ik je niks. Zo eenvoudig is het. En als de tent, de leiding, het applauspubliek, de kritische geesten (die op de vingers van twee vingers zijn te tellen trouwens) en wie dan ook me koud zouden laten, dan had ik mijn kop gehouden. Maar zoals we weten is dat niet zo.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 16:49 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Oh neem me niet kwalijk, mevrouw Meyling. Maar als ik rood was met sproeten had ik mezelf toch eerder Guinevere (spreek uit Jennifer) o' Brian genoemd. Dus het misverstand ligt geheel aan uw kant. Wat mij betreft dan toch.

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 16:44 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
man, ik werd vroeger gepest op school omdat ik zo bijdehand was maar was toch ook altijd iemand die initiatief nam. Ik ben het met je eens dat je naar het werk van iemand moet blijven kijken en niet elkaar op de persoon erachter moeten beoordelen, maar elke reactie is een afspiegeling van de tekst die jezelf hebt laten zien, dus ook goede reacties zijn dat, al is het van een bekende. Maar goed neem maar van mij aan, als jij mensen serieus gaat behandelen dan doen zij dat ook met jou, wat dat beterft moet iedereen gewoon zichzelf blijven, vind ik.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 16:39 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ja verscheurde, je hebt het probleem bij de oren. Ik was er inderdaad nooit op uit populair te worden en jij bent dat wel. Wie populair wil worden, kan in termen van kritiek beter zijn mond houden. Vind ik. Dat suikerzoete gedoe over personen, in plaats van over producten wekt enkel walging op. Bij mij dan hè.


re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 16:19 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
man o man, wat kan jij jezelf onpopulair maken zeg, als een van de laatste communisten de buitenwereld lopen verwijten dat ze niet meedoen. Wees blij dat er mensen zoals Wolluk en Sunset zijn met een vriendelijk woord en weinig echt harde kritiek, zelfs ik als redelijk ervaren schrijver lees tussen die regels van complimenten nog dingen waar ik mezelf in kan verbeteren, dus ook dat stel ik op prijs, maar goed nogmaals, jij mag buigt zijn zoals buigt is, ik wil je niet veranderen.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 16:04 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dit gedicht trekt vreemde gasten. Nu weer een chinees die me de les wil lezen. Lid van de applaus-bende van vier, I presume. Merk op dat er verwezen wordt naar drie vriendjes. Ja dit is het echte groepsgedrag waarvan de wolven gaan huilen. Hoort en huivert. Het wachten is op wolluk en - lieve groetjes - sunset (ingo).

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 15:36 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Buigt,

Kussen is ook moeilijk. Dat kunnen maar weinig mensen.

Groetjes maar weer,
Maaike

O, trouwens, zo heel af en toe schrijf ik zelf toch een behoorlijk mooi gedicht. Vind ik tenminste.

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 15:19 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ha ha, de grote oudbaas zelf, wat een humor, je praat over jezelf man, kijk voor de grap eens om je heen, je weet niet waar je het over hebt. Ik ben het met je eens dat sommige gedichten de greencard niet waardig zijn, maar jouw verwachtingen overstijgen elke norm van haalbaarheid, jij wilt zeker dat elke zin hier historisch wordt of zoiets, nou laat ik je dit zeggen: In mijn ogen zijn wij allen elkaars gelijken en het zou helpen als wij elkaar in het vervolg dan ook zouden behandelen. BVD namens het ministerie van spierbundels en goedzakken te Den Waag.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 15:17 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Rins,

Waarom zou dat nuttig zijn? Iedereen weet toch zeker zelf wel of zhij bij de zwak- of sterkzinnigen hoort? Wil je kunst maken of kunstjes?

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 15:12 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hai Maaike. Nou ik verwacht hier niks. En die verwachting komt gewoon altijd uit. Dat is juist het probleem. Maar mijn succesvolle verwachting zou géén probleem zijn, als er tenminste de ambitie was om te mislukken. Helaas nope. Wat dan echt doodslaat is de walm van voortkabbelende niksigheid.

Goede kritiek geven kan iedereen. Voordat je iets schrijft moet je een gedicht zes tot tien keer hebben gelezen. Dat is één. Twee, je moet gewoon daarna eerlijk op je smaak afgaan en dat vervolgens aannemelijk opschrijven. Easy as kissing.
Een goede kritiek ziet er in de praktijk zo uit:

"Dit is bagger want het stikt van de klisjees en daar hou ik niet van."

re: het punt
Reactie gegeven door amarins - 14:58 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Buigt,
het zou m.i. nuttig zijn dat u als oprichter van deze site zich zou buigen over de lijst van schrijvers hier. Afvinken wie hier volgens u niet thuishoren. Van mezelf weet ik wel wat de conclusie zou zijn, ik zou het alleen graag van een echte kenner willen horen.

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 14:48 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hoi Buigt,

Ik zeg weleens: ik hou niet van poezie. Dat is niet waar, maar gedichten die echt bij me binnenkomen zijn gewoon heel zeldzaam. Ook van zogenaamde erkende dichters. Dus, tja, wat verwacht je hier dan? Goede kritiek geven is trouwens ook heel moeilijk. Dat kunnen niet zoveel mensen.

Groetjes,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 14:32 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
En wie ben jij helemaal dat je mij even wil vertellen hoe het hoort, verscheurde? Repelsteel? Die even voorbijstapt - uit domheid of onverschilligheid - aan het feit dat ik niet alleen gewoon lid ben van deze club en alleen daarom al alle recht heb om mijn zegje te doen ééns per week, maar hem zelfs heb opgericht.
De naam Lettertempel heb ìk verzonnen en het is een schande te zien dat de nieuwe machthebbers hiero misselijke - en wat erger is: in poetisch opzicht totaal overbodige figuren zoals jij hebben binnengelaten.


re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 14:02 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ga dan ook niet hier zitten als je die mening hebt, en jij vindt dat het gaat om ambitie, sommige mensen willen graag spelen, ik wil graag winnen, maw. ik ben het niet eens met die houding, het is hier een werkplek voor serieuze dichters en dit soort arrogantie is juist de stank van de pis die ik en anderen zoals ik niet willen hebben, hoeveel je ook gelezen en geschreven hebt, ik zou zeggen doe een paar stapjes terug en kom nog eens preken als je wel grond onder de voeten hebt.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 13:47 26-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hallo Maaike. Nee ik ben op zijn hoogst middelmatig in dichten. Toch is die middelmatigheid nog lichtjaren verwijderd van de gemiddelde bijdragen op de huidige Lettertempel. Ja hoe ben ik daarachter gekomen? Door veel te lezen en veel te schrijven natuurlijk.

Maar goed, ik zie dat Vonk en Erik het probleem ook alweer hebben aangekaart. Het gaat in de poëzie om ambitie. Je moet wel kunst willen maken hè. En dat besef is er te weinig. Hier en nu draait het om de gezellige dagelijkse ontlasting. En om de kritiekloze strontvliegen die staan te applaudisseren.

Nummer 88. Ik weet niet waar jij het over hebt. Klets je misschien zomaar wat uit je nek? En waarom dan?

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 17:23 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hoi Buigt,

Dus jij bent heel goed in dichten. Ik vroeg me af: hoe ben je daar achter gekomen?

Groetjes,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door 88 - 14:44 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hehe..goh, nu ging ik iets te ver he?

er zitten een paar bobo`s op een wegwijspaddenstoel, jeweetwel, van de anwb ofzo.. die gasten weten de weg, maar als er een boom omvalt, of wegomlegging wegens nieuwbouw in het bos, dan zegt de tomtom.. keer om.. en dat kiezen is voor de bobo lastig, die wil wel, maar is de weg kwijt omdat de navigatie hem niet leidt, dus keert ie om, terug naar huis waar het veilig is, hij er de loper van heeft en wachtende pantoffeltjes in de gang, huis thuis..geraniums ruiken net zo heerlijk...

re: het punt
Reactie gegeven door Poetessa - 14:34 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
:-)

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 14:32 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Nelleke, nieuwe wijn in oude zakken dan toch hè. Groetjes.

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 14:26 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Alles kan 88, als het ooit is gebeurd. Dus noem mij maar eens die verbazend gegroeide beginners allemaal hiero en als je dan toch bezig bent, die gesettelde bobo er ook meteen maar achteraan.

Buigt> het punt
Reactie gegeven door Poetessa - 14:26 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Bijzonder om je naam te lezen na zovel tijd. Speren en en zakken om een punt te maken of er één aan te draaien, waarom ook niet. Associaties te over: begin met de spits afbijten, (auw!) Speerpunten definiëren, poortwachters aanstellen - ofwel oude wijn in nieuwe zakken?

Wie weet beklijft het :-)

liefs,

re: het punt
Reactie gegeven door 88 - 14:00 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
misschien bedacht je jezelf een waardig een eind voor les geven aan sidderende beginners toe , juist omdat ze groeiden en jou verbaasden? niet in het vastgeroeste schreven, maar gewoon iets op gevoel.. uit de losse pols deden, en dat is lastig voor een gesettelde bobo, dat kan ook nog he?

groetje, 88

re: het punt
Reactie gegeven door Buigt - 13:41 19-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Iedereen bedankt voor de reactie(s). Ja ik had na maanden weer eens ingelogd en zag een mailtje van Sheena. Toen ik die had beantwoord, resteerde nog een bodempje schrijverslust. Dus ik dacht kom op, schrijf nog eens wat raars. En zo isset gekoooome.

Tja verder, het is 2011. De mensen op dichterssites laten zich niet meer verbeteren. Negen van de tien zijn vastgeroeste ouwe lullen temidden van een vastgeroeste kliek applausmachines en ze willen alleen nog mooi, mooi, mooi horen.

De tijd van de vrije en ongebonden reactie-gever, voor wiens oordeel men sidderde (met dank aan 88), is voorbij. En - eerlijk is eerlijk - ook aan de groei van de poëzie op het internet is een eind gekomen.
Vroeger zag je per dag een tiental interessante stukken langsflitsen en je dacht dat het altijd maar door zou gaan. Maar kijk nou eens. Deze hele site (en alle andere gedichtensites) staat en staan vol met zin- en nutteloze bagger. Het enige verschil met gedichtenfreaks is de aanwezigheid van Erik. Face it folks.

We zien elkaar.


re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 19:42 14-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Innerlijke strijd (sorry Buigt),

'en dit gedicht derhalve een vrouw persoonlijk niet zal aanspreken', nou ja zeg, wat ben ik dan?

Groetjes,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door Redactie-LT - 01:22 14-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
jammer dat echte mensen niet in echte mensen geloven maar och thats all in de game, ik maak er geen punt van, ik zie wat ik zie, en ik geloof wat ik geloof, dat maakt me blij en dat zwaait alle zuurpruimen en achterdochtige flopmopjes weg.
lekker gevoel hoor zo pang weg van de poort op de punt van een speer, laat maar zakken die slappe zak aardappels *schater*

re: het punt
Reactie gegeven door niet stoer - 21:45 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
De 1e strofe doet me een beetje pijn, maar ene mevrouw Vonk heeft ooit gezegd dat we naar de pijn toe moeten.. verder denk ik; als jij er zo overdenkt is het het geen punt. Alleen jammer dat de meeste zakken mannelijk zijn en dit gedicht derhalve een vrouw persoonlijk niet zal aanspreken, maar goed we gaan niet op al slakken zout leggen toch? Groeten uit de Kauwtjes Kolonie.

re: het punt
Reactie gegeven door Maaike Maris - 21:01 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hallo Buigt,

Twee keer 'zak' zie ik als minpuntje, maar voor de rest vind ik het een goed gedicht. 'en misschien vertelt ie wat je vindt' vind ik zelfs mooi. Ik hou van treurige dingen.

Groeten,
Maaike

re: het punt
Reactie gegeven door DiotheCilany - 19:59 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ha Buigt

Puntig diggie.

Welcome back.

re: het punt
Reactie gegeven door jcvonk - 01:59 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Hé Buigt waarom schrijf je het punt, terwijl je wel weet dat het de punt van de speer is? Ik vind deze Buigt een beetje gebogen, een beetje krommer dan krom, volgens mij kan deze Buigt barsten, een echte Buigt buigt zich over andermans werk, ik wacht af, we zijn hier niet allemaal gek.

re: het punt
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:22 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Deze Buigt heeft voor mij vooralsnog een valse start.
Buigt was namelijk geen inzender, maar een reactiegever.

re: het punt
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:19 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
En dan heb ik het dus niet over reacties op mijn inzendingen, nee, gewoon reacties die deze Buigt gaat geven "op inzendingen in het algemeen"

re: het punt
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:17 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Voor mij moet deze Buigt nog bewijzen of deze Buigt de kwaliteitreacties op poëzie weet te maken alvorens deze Buigt van mij het predicaat Buigt krijgt.

En ik ben een kenner van Buigt reacties, dus is het lastig mij te foppen daarmee.

re: het punt
Reactie gegeven door Redactie-LT - 00:48 13-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
valt van haar stoel, open mond en doet hem dan snel weer dicht, punt gemaakt meneer Buigt.

van misschien maak ik, we zullen zien.

blijde groet,
Sheen

re: het punt
Reactie gegeven door Hanny van Alphen - 23:22 12-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ha Buigt, jij hebt je punt gemaakt. Ik blijf zitten met een puntje.
Wanneer het geen zak op aard uit zal maken - behalve etc.-
waarom zou een vreemde zak dan moeite doen om iets te vertellen?

groet,
Hanny

re: het punt
Reactie gegeven door 88 - 17:57 12-08-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
goh.. bent u`de buigt` waar ik aan het begin van mijn flitsende carrière hier zo bang voor was? daar leerde ik een hoop van zeg pfff... nu moet ik weer afleren dat je niet zomaar alles kan zeggen, dat ook, en toch.. fijn je hier te lezen, ik ben over mijn trauma uitgegroeid, he, welkom..

zooo, dat is er uit

groetje, 88


De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287