Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
R.I.P. Haiku
 Chatfant - 21:12 20-07-2011 Stuur e-mail  Profiel bekijken van Chatfant  Bekijk statistieken van dit gedicht 

Er ligt een haiku
offer van de cucu's klan
op de barbeknoei.

(Twijfelde of het niet Rib- haiku moest zijn )
Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 13:27 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel heeft deze combinatie van woorden onbewust opgeslagen in zijn geheugen terwijl hij reacties op inzendingen LT las.
Dat is gebeurd is 2008

Drie jaar later komt dat plotseling uit een geheugenklepje, echter de bron is weg, zonder bronvermelding dus.
Die werd niet mee opgeslagen, want dat was niet komisch genoeg om te onthouden.

Je kunt ook zeggen: Abel copieert ideeën en meningen

Het is net alsof de Abel een mop navertelt
Zo kun je het misschien ook zien, denk ik



re: eigendom + plagiaat
Reactie gegeven door milou - 13:27 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het blijft voor een anarchist een beetje vreemd om zo op eigendomsrecht te staan van een auteur, los van het feit dat die Guus Kuijer, waarschijnlijk ook maar iets herhaalde wat al duizend keer gezegd was.
Ik zal misschien als zeer onbelezen overkomen, maar ik had tot jij die naam noemde nog nooit van die man gehoord.
Het lijkt mij overigens een voor de hand liggende associatie om cobra-kunst kinderljk te noemen, ook zonder kennis te hebben van bovengenoemde auteur.

milou

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 13:20 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abl typte alhier

Tja, 'die steil te verbeteren'... Jouw reacties hier waren ook bepaald geen handvaten. Jij en Erik en andere leden van de 'haikupikkersgroep' lijken spreken op die bezoeker van het Cobramuseum in Aalsmeer die tegen een verslaggever lachend zegt: 'dat kan mijn zoontje van vier ook'.

=====

Ik vind dat hij deze tekts alleen had mogen typen met een verwijzing naar Guus Kuijer. Vanwege het feit dat Cobramuseum wordt gebruikt.
Dus niet omdat ik lees "dat kan mijn zoontje van vier ook"
Maar die zin in combinatie met Cobramuseum is te dicht bij het thema van "het geminachte kind" - Guus Kuijer.

even rechtzetten
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 13:13 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hm, even rechtzetten........

Milou is niet door mij beschuldigd van plagiaat.
Wel heeft Milou een grapje van mij gebruikt op een manier van : alles wat je zegt dat ben je lekker zelf"
Nu ja, het hoeft verder geen betoog dat ik dat een ondermaatse manier van dialoog vind.
Ik ben daar ook behoorlijk pissig over geweest, omdat ik zoiets niet van Milou had verwacht.

Haikuman is door mij klopja aangesproken op plagiërend gedrag.
Dwz, met het accent op gedrag
Dus wat ik schreef kwam daags later terug met een signatuur van koekoeman, terwijl mijn technieken werden gebruikt.
Dat is plagiërend gedrag.

Abel gebruikt een gezegde in combinatie met Cobra in een reactie op deze inzending
Deze combinatie van woorden is een plagiaat
De combinatie ismisschien in zijn herinnering geslopen via een reactie die ik ooit deed bij inzending 88
waar ik overigens wel de bron noemde en dateert uit 2008


============

dada ( peuterwerk)
88 - 15:53 3-11-2008


reactie Erik Lelieveld aldaar......


Reactie gegeven door ErikLelieveld - 23:59 3-11-2008

ja, je moet dit niet op voorhand een peuterwerkje noemen he? Daarmee diskwalificeer je je eigen peuters als je die hebt ten eerste en ten tweede diskwalificeer je jezelf.

ehhhhh
uit mijn hoofd, stukje pedagogie
Boek : het geminachte kind van Guust Kuijer
ik weet niet eens of ik goed de naam type

Maar goed, dat is een pedagogisch boek uit de stroming de antipedagogie. Jaja, ik ken werkelijk alle anties van alle wetenschappen.
Maar de antipedagogie is dus ook een stroming binnen de pedagogie. En in dat boek gaat het verhaal dat Mijnheer A een schilderijententoonstelling bezoekt van Karel Appel.
Hmm, mompelt hij. Dat kan mijn zoontje van drie ook!

en met die mopper diskwalificeert hij niet alleen de kunst maar zelfs zijn eigen kind.

Nu, als ik je inzending goed zie, herken ik misschien iets van teletubby. Dat weet ik niet, ik ben niet echt op de hoogte van deze cultuur.
Peuter kan misschien wel gegeven worden, maar dan is het nog geen WERKJE maar WERK, ik denk dat dát overeind blijft staan binnen mijn visie.
De vier uitroeptekens na "step", als zonodig moet kan ook 1 uitroepteken volstaan. Een overenthiousiaste schrijver denk ik?


===========

re: plagiaat
Reactie gegeven door milou - 12:31 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Zelf ben ik door Erik Lelieveld van plagiaat beschuldigd omdat ik de euvele moed hem een tic toe te dichten i.v.m zijn hebbelijkheid om op elke haiku scherp negatief te reageren.Hijzelf had dat woord 'tic' al eens eerder gebruikt, dus pleegde ik plagiaat.
Haiku-man pleegt volgens dezelfde Erik Lelieveld plagiaat omdat hij een gedicht in hoofdletters schreef, dat had Lelieveld ook al eens eerder gedaan, dus was het plagiaat.
En nu pleegt Abel Staring plagiaat omdat hij in een bepaalde context durft te schrijven dat een kind van drie jaar dat ook zou kunnen ( schilderen en tekenen als de cobra-kunstenaars). Dat zou al eerder geschreven zijn door ene Guus Kuijer.
Erik Lelieveld pleegt zelf voortdurend plagiaat door woorden en uitdrukkingen te gebruiken die in van Dale staan of andere woordenboeken.
En voor een anarchist, of iemand die zich daar voor uitgeeft, is het vreemd te noemen dat hij zich zo druk maakt over bezit van woorden en gezegden. Ik dacht dat volgens de anarchistische leer elk bezit diefstal was, en dat plagiaat dus eigenlijk volgens die leer niet kan, vermits niemand echt iets mag bezitten.
In deze geef ik Abel volmondig gelijk; de uitdrukking dat kan een (mijn) kind van drie of vier jaar ook is een uitdrukking geworden die gemeengoed is en dat al lang voor Kuijer, en dat niet alleen in het Nederlands maar even goed in het Frans (un enfant de trois ans peut le faire).


vr grt
milou

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 02:53 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Volgende keer zullen we het mischien hebben over een of andere Chomski..........

Is ehh een linquiat die niks voorstelt

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 02:47 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet

Abel typt:

omdat ene Guus Kuijer in een boek die uitdrukking ook bezigt.


========

Erik typt terug.
Jij typt hier "ene Guus Kuijer" alsof dat niks is, maar het is wel toevallig een internationaal toppedagoog.
Dan kun je niet typen "ene Guus Kuijer"

Dat is dan nogal een overabelisering he?
Vind ik op zich niet eens zo erg, maar dat voor een koekoeschrijver??? Toe maar zeg? Een internationaal toppedagoog? en dan koekoetje jij ene guus kuijer schrijven?

??


re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door DiotheCilany - 02:04 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
trusten en nu niet teveel vermenigvuldigen he

DiotheCilany
Reactie gegeven door jcvonk - 02:02 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dat is fijn, kan ik ook tevreden naar bed, hahaha Dio zijn er tenminste twee mensen in de tempel die iets delen,welterusten van mevrouw Vonk

mw vonk
Reactie gegeven door DiotheCilany - 01:57 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik deel uw mening geheel

Staringkijk
Reactie gegeven door jcvonk - 01:41 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
De Abel Staring kijk en zijn geleuter zal ik hier niet missen, is geen erg originele kijk. Lelieveld is geen wegjager, opent misschien af en toe wat ogen, maar dan moeten mensen wel willen kijken, nee ik ga hier niet weg vanwege Erik Lelieveld, ook niet vanwege Abel Staring of Chatfant of wie dan ook, ik blijf juist om dat wat Lettertempel is: een site waar gewerkt wordt aan gedichten, waar men tegen kritiek kan en daar volwassen mee omgaat, waardeloze dichtsites bestaan er al genoeg, waar veel "dichters" elkaar al veren in de niet bestaande dichtersreet duwen. Het is mij een raadsel waarom al die zogenaamde dichters hun rotzooi vier keer op een dag her en der menen te moeten publiceren,

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:07 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel typt:

Je bent in ieder geval blablabla etc en een wegjager van velen hier die niet alleen door mij gemist worden.

Erik typt terug:

Ow. En dat vind jij dan wel een goede manier van reageren?
Want ik heb dat al tig keer van je moeten lezen he?
en dat vind ik niet zo prettige reactie.....

Dat vind ik een beetje stemmingmakerij ten koste van iemand en ik maak me ook sterk dat je dergelijke teksten ook naar de redactie heb gemaild.

Ik kan van een dergelijke inbreng iemand niet anders betitelen als "een minkukel" Ja, hoe moet ik zo iemand anders noemen? Ik zou het niet weten. Is minkukelgedrag.

Ik denk dat ik dat al minstens tien keer van je hebt mogen vernemen. Dat mensen wegggaan vanwege mij en dat jij ook etc, jij eigenbroekspijpennatzeiker!

Abel
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 00:51 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel typt

iemand die na bezoek aan het Cobramuseum zegt: 'dat kan mijn zoontje van vier ook'. Ik gebruikte een algemeen bekend geworden gezegde

===

Dat is GEEN algemeen bekend gezegde omdat het in combinatie met Cobra is geschreven. Dan is Guus Kuijer de schrijver. Wanneer je dat opvoert als een "eigen stukje" dmv van een opbouwend dan wel afbrekend kritiekje op een inzending hier, dan vind ik dat wel plagiaat ja.
Ja, en behoorlijk ook, mag je rustig weten, zeker nadat ik je het al eerder allemaal zo duidelijk heb verteld waar het vandaan komt. Jij doet nu nog steeds alsof het alleen maar een gezegde is.
Maar volgens mij weten wij inmiddels samen beter, dat het in combinie met Vobra GEEN algemeen gezegde is maar dat het komt uit het boek "het geminachte kind" geschreven door Guss Kuijer.
Daar kan je dan wel boos om worden maar daar kan noch Guus Kuijer, noch ik iets aan doen.

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Yellow - 00:05 24-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
daarmee spreek ik de gehele uitelg van lelieveld tegen, als je iets kopieert begin daar dann niet over te zwammen maar dat is juist een mening over plagiaat als reactie op een mening over plagiaat, ik vind hier enkel de titel weinig origineel, de haiku op zich vind ik wel origineel... tenslotte wil ik me verder niet mengen nin persoonlijke discussies :) prettige avond iedereen

> Yellow
Reactie gegeven door Abel Staring - 23:40 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
plagiaat is plagiaat punt
...................................
Yellow, a=a, ja, dat weet iedereen,
maar wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Verklaar je nader.
Geleuter is hier al te veel aanwezig.

Je bent knettergek
Reactie gegeven door Abel Staring - 23:33 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Plagiaat: letterdieverij zegt het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal.

Ik noemde jouw ziekelijk gehakketak op haiku net zo dom als iemand die na bezoek aan het Cobramuseum zegt: 'dat kan mijn zoontje van vier ook'. Ik gebruikte een algemeen bekend geworden gezegde en dan besta jij het om mij opeens van plagiaat te beschuldigen omdat ene Guus Kuijer in een boek die uitdrukking ook bezigt.

Je bent knettergek, Lelieveld, en je laatste reactie
maakt vooral duidelijk: Lelieveld denkt volstrekt onhelder en zal nooit excuus aanbieden maar zich in alle bochten wringen om gelijk te krijgen.

Je trapte mij op het hart door op een uiterst grove wijze te reageren op een stuk van mij. Ik leg twee keer uit waarom jouw reactie mij zo kwaad maakt en ik krijg een grove, smerig geformuleerde reactie terug.

Al met al, Lelieveld, ik wil nooit meer iets met jou te maken hebben. Je bent in ieder geval naar mij toe een ordinaire ruziezoeker, gestoord wat haiku betreft en een wegjager van velen hier die niet alleen door mij gemist worden.

Ga vooral zo door en dan kan je je ondermaatse reacties uiteindelijk alleen nog maar tot eigen parochie richten.

Je bekijkt het maar. Ik baal van je.

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Yellow - 22:06 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
plagiaat is plagiaat punt

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 14:42 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik zal mijn idee over wat plagiaat is en wat geen plagiaat is niet wijzigen.

Zo is het goed mogelijk dat wat jij plagiaat noemt ik kunst noem. En natuurlijk ook waar jij geen plagiaat zie, dat ik dat een schoolvoorbeeld van plagiaat vind.

Dus daar zijn wel wat verschillen
Voor mij is onderstaand, met verwijzing naar het boek "het geminachte kind" een schoolvoorbeeld van plagiaat. Dit plagiaat is los van bewust of onbewust.

Zo zijn er trouwens ook heel bewuste acties mogelijk, dat bv letterlijk iets overgenomen wordt, volkomen bewust, en dat dit overgenomene als achtergrond gebruikt wordt.
Ik dat een keer op LT gedaan, ik meen ook op DT en werd door alle redacties, dus ook hier "gewaarschuwd" en "verwijderd". Toch was dat geen plagiaat van mij, maar een inspiratie die ik had vanuit een beeldend kunstenaar, Anna Bonheur" die binnen de figuratie als de vernietiger bekend staat. Anna Bonheur heeft trouwens zijn schilderijen uit een bepaalde (lange) periode allemaal op een brandstapel gegooid en is nu bezig met "ingrepen" en ubermalungen.
Maar goed, de poëzieredactie te hier en te daar begrijpen daar niet zoveel van.

Ik denk zelf dat jij te veel denkt bij plagiaat een proefschriftjes overschrijven of iets dergelijks, afin zoals het wel eens op het nieuws komt. Dus je hebt een idee dat men-gemiddeld heeft, ook wel een idee dat je opgedrongen hebt gekregen, dus eigenlijk ook, dat je zelf niet nadenkt over de betekenis wat iets werkelijk is. Men zegt dit, jij denkt dat jij dan voldoende weet hebt.

De kunst breekt daar altijd doorheen.
Er zijn ook wel taaldeskundigen die menen dat alles plagiaat is, en ik kan ze een heel eind volgen. Vandaar dat ik ook zelf kies voor een asociatieve manier, juist om de (vaak gezochte) metaforen te vermijden.

Ik denk dat beeldende kunst een goede school is voor poëzie. Nog beter als kennis van de poëzie die reeds geschreven is.

Geen excuses dus...
Reactie gegeven door Abel Staring - 14:17 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Mooi, fijn voor je, dat je eindelijk een vindplaats vond.
Maar de aantijging slaat nergens op. Plagiaat bij een citaat dat bijna dagelijks wel ergens in Nederland gebruikt wordt?
Excuses heb ik niet gehoord, alleen maar dat je verklaart hoe je abusievelijk tot je aantijging kwam.
Nou ja, laat maar zitten. Helderheid is bij jou een zeldzaamheid en kortgeleden schreef ik al:
ken jij dan het woord excuus?

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 13:28 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zo snel dit nog even kunnen vinden, zonder echt te zoeken.



http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sxAJkr50S7YJ:www.museumserver.nl/museumkrant/editie28/pag4.htm+Guus+Kuijers+%22het+geminachte+kind%22+appel&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl


======


passage uit die file doe ik copy en paste



Nog niet zo lang geleden werd er door Italiaanse museummedewerkers gepleit om kinderen de toegang tot musea te verbieden. Ze zouden teveel kunstwerken beschadigen. In het Cobra museum zijn de ervaringen tegenovergesteld. De kinderen die op zondagmiddag met hun koffertjes door het museum sjouwen gedragen zich prima. De ouders die met hun kinderen in het atelier zitten ook. Ze zijn enthousiast over het werk van hun kinderen. Heel anders dan Guus Kuijer het beschreef in zijn boek "Het geminachte Kind". Hij beschrijft een ouder die naar een Cobra-schilderij staat te kijken. Die ouder merkt op "Dat kan mijn kind ook!", niet dat ie trots is op wat z'n kind kan. Terwijl ie doorloopt hoor je hem nog mompelen ".....smeerlapperij!".



===========

Het boek, ik kan je niet vertellen welke bladzijde precies, want ik heb het boek niet.
Het is wel te koop bij bol.com

titel "het geminachte kind"

Maar het een bekend boek voor mensen die pedagogie studeren, ik denk ook wel verplichte kost. Want het is een belangrijke stroming binnen de pedagogie.

Plagiaat? Excuses!
Reactie gegeven door Abel Staring - 13:11 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Je blijft onduidelijk Erik. Als je iets wil betogen, moet je een bron vermelden. Noem mij dan een citaat van Kuijer bij name en met pagina-vermelding. Ik ken Kuijer niet, ik ken alleen maar die staande uitdrukking al sinds jaar en dag.
Een beschuldiging van plagiaat is nogal wat maar dan moet je wel met bewijzen komen. Je wouwelt dus.
Google Search + ‘dat kan mijn zoontje van vier ook’ levert direct op:
De eerste Cobra tentoonstelling in 1949 wekte enorme beroering: ‘waanzin’, ‘geklodder’ en ‘geklats’. Appel, Corneille en Constant kent iedereen, evenals de gevleugelde uitspraak: Cobra kunst? Dat kan mijn kind van vier ook!
Volgend bewijs: Een ideale plek om te kijken of Karel Appel nu echt schilderijen heeft gemaakt die 'mijn zoontje van vier' ook zou kunnen maken...
Drie maal is scheepsrecht: 'Geklad, geklets, geklodder’ en ‘Waanzin tot kunst verheven' reageerden de kranten fel op de experimentele Cobra-tentoonstelling in het Stedelijk Museum (Amsterdam 1949). 'Dat kan mijn kind ook' is een vaak gehoorde kritiek als het om abstract expressieve kunst gaat, ook nu nog. Bron van mijn derde aanhaling:
http://knockarttrainingen.blogspot.com/2011/05/geklats-geklots-gekledder-cobra.html

google search ‘guus kuijer + 'dat kan mijn zoontje van vier ook' + 'het geminachte kind'
levert mij geen enkele verwijzing.

Ik moet instemmen met wat Haiku-man onlangs zei: Erik is lui, en roept maar wat...

Een normaal mens biedt na dit alles zijn excuses aan
voor een ongegronde beschuldiging van plagiaat...



re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:04 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Maar het kan ook zo zijn dat je iets anders nawouwelt, een gesprek in je plaatselijke kroeg, kan.........

Maar het blijft in combinatie met Cobra plagiaat van je.
Het is dus niet dat de uitdrukking al zo oud is.
De combinatie met Cobra verwijst direct naar het boek "het geminachte kind" geschreven door Guus Kuijer.



re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:00 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
http://www.lettertempel.nl/gedicht.asp?storyid=13048


dada ( peuterwerk)
88 - 15:53 3-11-2008


reactie Erik Lelieveld aldaar......


Reactie gegeven door ErikLelieveld - 23:59 3-11-2008

ja, je moet dit niet op voorhand een peuterwerkje noemen he? Daarmee diskwalificeer je je eigen peuters als je die hebt ten eerste en ten tweede diskwalificeer je jezelf.

ehhhhh
uit mijn hoofd, stukje pedagogie
Boek : het geminachte kind van Guust Kuijer
ik weet niet eens of ik goed de naam type

Maar goed, dat is een pedagogisch boek uit de stroming de antipedagogie. Jaja, ik ken werkelijk alle anties van alle wetenschappen.
Maar de antipedagogie is dus ook een stroming binnen de pedagogie. En in dat boek gaat het verhaal dat Mijnheer A een schilderijententoonstelling bezoekt van Karel Appel.
Hmm, mompelt hij. Dat kan mijn zoontje van drie ook!

en met die mopper diskwalificeert hij niet alleen de kunst maar zelfs zijn eigen kind.

Nu, als ik je inzending goed zie, herken ik misschien iets van teletubby. Dat weet ik niet, ik ben niet echt op de hoogte van deze cultuur.
Peuter kan misschien wel gegeven worden, maar dan is het nog geen WERKJE maar WERK, ik denk dat dát overeind blijft staan binnen mijn visie.
De vier uitroeptekens na "step", als zonodig moet kan ook 1 uitroepteken volstaan. Een overenthiousiaste schrijver denk ik?


===========

Dus het is mogelijk dat dat ergens is blijven hangen bij je, maar dan nog: ik noem een bron
En jij gaat er met andermans woorden vandoor alsof het de jouwes zijn.

Abel
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 00:51 23-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel typt:

Je verwijt mij eerst geen bron te vermelden, maar je
vermeldt zelf geen enkele bron...

===

Maar Erik had in reactie daarvoor al getypt

het geminachte kind - Guus Kuyer




===========


Nou moet je even goed naar me luisteren Abel.
De manier waarop jij dingen beweer die aan mij gericht zijn die bevallen mij helemaal niet.
Hier ook weer, ik noem geen bron, er staat gewoon een bron hoor.
Jij gaat er volgens mij vanuit dat iedereen gek is behalve abel, maar dat is dus niet zo he?

Het is in combinatie met Cobrakunst, juist nu ook met de ontkenning van jou erbij dat "dat kan mijn zoontje van drie ook" je reinste PLAGIAAT

Het kan zelfs zo zijn dat je dat een keertje heb gelezen van mij toen ik reageerde op een inzending van 88 en verwees naar dat boek. JE kunt die reactie ooit toevallig hebben gelezen en wouwelt mij nu onbewust na. Echter bij 88 deed ik WEL aan bronvermelding.

En jij gebruikt andermans woorden, zonder bron
Zie je mij nooit doen hoor.

> Het beste met je kippenhok
Reactie gegeven door Abel Staring - 20:39 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik vrees, Erik, dat jij de enige bent die dit een samenhangende reactie vindt...
Je verwijt mij eerst geen bron te vermelden, maar je
vermeldt zelf geen enkele bron...
Je mummelt maar wat en denkt dat dat voldoende is.

De uitdrukking "mijn zoontje van vier kan dat ook" is al vele jaren gemeengoed geworden. En Erik antwoordt weer eens onduidelijk. Ik gebruik die sinds jaar en dag spreekwoordelijk geworden uitdrukking als een metafoor, als een vergelijking met de kwaliteit van de reacties van haikupikkers, waarbij jij als Ukkels baardkrielhaantje
voorop loopt.

Ach, wat maak ik me eigenlijk druk. Het wordt me steeds duidelijker dat jij een tegenstander van lik-me-vestje bent.
Het enige waar jij goed in bent, is kwetsen en vervolgens ontkennen dat je dat je doet. Het beste met je kippenhok.


Abel
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 19:09 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel typt

De uitdrukking is inmiddels spreekwoordelijk geworden...

Erik typt terug:

Nee Abel!
niet inmiddels
Spreekwoordelijk was het al in het jaar 1900
Maar het gaat me om "in combinatie met" Cobramuseum.

(Trouwens niet in Aalsmeer, maar in Amstelveen btw, want jij denkt dat alles andre van duin is?) Maar goed

De manier waarop jij dit typt komt bijna letterlijk uit:
het geminachte kind - Guus Kuyer

En zonder te vermelden is dat nou precies plagiaat ja.
Jij weet niet wat plagiaat is geloof ik?
Dit is je reinste plagiaat en nota bene nog eentje van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.
En dat zijn bijn a nog de ergste, anderen nawouwelen, maar niet weten wat er mee bedoeld werd om er zelf maar een draai aan te geven.

Erik rotzooit etc.
Reactie gegeven door Abel Staring - 13:34 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Beste Erik, wat ben je weer onhelder in je reageren...
De uitdrukking 'dat kan mijn zoontje van vier ook' hoorde ik nog een maand of zo geleden gebruiken. De uitdrukking is inmiddels spreekwoordelijk geworden...

Kijk, als jij als haikupikker weer eens doordraait,
denk ik altijd: Erik rotzooit maar wat an.

Of is dit ook plagiaat? Het is in ieder geval geen
volstrekt letterlijk citaat.

wel bron vermelden Abel
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 13:10 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel typt

lijken spreken op die bezoeker van het Cobramuseum in Aalsmeer die tegen een verslaggever lachend zegt: 'dat kan mijn zoontje van vier ook'.

=====

Altijd bron vermelden.
En ik kan je ook vertellen dat dit citaat, want het is een citaat, niet door jou gebruikt wordt zo het oorspronkelijk bedoeld was. dwz je gebruikt het te pas en te onpas, hier dus te onpas. Wat de oorspronkelijk schrijver van dit citaat wou aantonen, is juist het tegenovergestelde als wat jij probeert te zeggen, waaruit ik weer kan opmerken dat je niet veel van de antipedagogie snapt.

Maar, dat is niet zo erg, erger is dat je een beetje plagiaat aan het schrijven ben geweest.







re: 2-R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door 88 - 10:52 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
en als ik tussendoor een pakkende haiku lees, dan ben ik echt wel zo sportief om dat te zeggen, vraag maar aan een willekeurige haikuschrijver...maar ze mogen van mij ook wel eens een kolderstukje schrijven, gewoon om te laten zien dat ze taalvaardig zijn.. ach ja..

re: naam..R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door 88 - 10:48 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ow,allang ? dat wist ik niet, ik ( ken) zie je hier nog niet zo lang, en ach, tja, heksenjacht, dat bedoelde ik ook, door dit gedicht te plaatsen, je zegt er iets mee dus is het communicatie, toch? dan ontvang je ook andere reacties dan onder een echt gedicht.

van mij mag iedereen schrijven wat ie wil, en mag iedereen er ook op reageren..weet je dat het niet over te brengen is?

dat gedoe met haiku is ook om aan te geven waar het mis gaat, of anders gezegd, waarom, dat wil men dan niet makkelijk aannemen, en zo is het misverstand geboren, het is net als een moeder met baby, háár kind is de mooiste van de hele wereld en zeg niks van haar kind, als een tijger zal ze er voor opkomen...

waarom toch ziet men niet dat het ook om te helpen is? niveau verhogen, en groot gelijk dat er iemand is die oplet, onschuldige schrijvers zouden kunnen gaan denken dat je pas een dichter bent als je haiku`s publiceert..

doe mij maar een plezier door gevarieerd te schrijven, het de lezer zo aan te bieden..lezen doe je ook voor je plezier, ikke wel..

lief groetje, 88





Verbeter je steil!
Reactie gegeven door Abel Staring - 10:40 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
(...) ik vind ook daarom dit hele gedoe rond wel of geen haiku's gewoon een pure heksenjacht, die ik feitelijk nogal belachelijk vind.
.........................................................
Waarom doe je dan mee aan de heksenjacht? Je maakt op mij de indruk van iemand die van twee walletjes wil eten en dan midden in de sloot valt.

'Laat die mensen ze toch lekker schrijven, maar geef handvatten die steil te verbeteren. En blaas dat geintje van Erik niet zo op.Leven en laten leven. Maak er toch geen halszaak van.'

Tja, 'die steil te verbeteren'... Jouw reacties hier waren ook bepaald geen handvaten. Jij en Erik en andere leden van de 'haikupikkersgroep' lijken spreken op die bezoeker van het Cobramuseum in Aalsmeer die tegen een verslaggever lachend zegt: 'dat kan mijn zoontje van vier ook'.

Net zo dom dus. Ik begrijp trouwens je hele reactie niet.
Huilie-huilie om met een steilverwant te spreken. Ik zou zeggen: aan de slag en je steil verbeteren!

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door 88 - 09:58 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
jammer dit, waarom toch? en het is niet eens grappig, zo krijg je een slechte naam...

sjonge...88

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Hanny van Alphen - 01:04 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Wat een bagger, 't is geen spot, 't is geen humor, 't is gewoon weer de zoveelste meeloperstroep.

flauwe reactie!
Reactie gegeven door Abel Staring - 00:06 22-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Wat een flauwe reactie!
Ik heb nu wel voldoende
duidelijk gemaakt wat ik
vind van je haiku.
De naam is overigens Abel.

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Chatfant - 23:11 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Zijn de druifjes je te zuur Abeltje?

> Chatfant
Reactie gegeven door Abel Staring - 22:41 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ook van een spothaiku op de haikuvorm
mag je enige kwaliteit verwachten en
als die totaal ontbreekt, dan zie ik
dat je met die boter op het hoofd in
de zon gaat staan.
Nalezen van een re is ook geen overdaad:
'is uit de klein getrokken'...

Nogmaals Abel
Reactie gegeven door Chatfant - 16:04 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Want dit hierboven is geen haiku, maar een haai knoei.
De spelregels van de haai knoei?
a/ de vorm is 5,7,5
b/ de taal mag niet poetisch zijn
c/de regels mogen uitwisselbaar zijn, maar dat hoeft niet
d/ het is hilarisch bedoeld.
e/vertoont geen gelijkenis met senryu of andere Japanse dichtvormen
f/ is uit de klein getrokken en zal daar weer toe wederkeren :)

Abel
Reactie gegeven door Chatfant - 15:54 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dacht dat ik concreet genoeg was. En hoezo boter op mijn hoofd? Ik schrijf maar hoogzelden een haiku, dus voel me door jou niet aangesproken.

Tja..... Chatfant
Reactie gegeven door Abel Staring - 12:22 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Als je boter op je hoofd hebt,
moet je niet in de zon gaan staan...
Je hele verhaal is een loze aantijging
zolang je die niet concreet illustreert.


re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Chatfant - 10:22 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Abel, ik lees ook liever een GOEDE haiku, maar het gros dat hier neergeplempt wordt is puur een uiting van gemakzucht: de innerlijke beleving ontbreekt en het voldoet voor geen centimeter aan de strenge regels, die voor de haiku gelden. Als je een haiku schrijft, schrijf dan een goede en niet een snel bedacht knutseltje.
De meeste haiku's ontstaan uit gemakzucht en zijn niet meer dan een kunstje:
recept:1 men neme een natuurobject;
2, men maakt er dan een regel van 5 lettergrepen mee.
3, vervolgens iets dat er verband mee houdt in 7 lettergrepen,
4/ men sluit af met een regel van 5
5/ jippie al weer een haiku geboren.

Voorbeeld: 1/ vogel
2/ daar vliegt een vogel
3/ de zwaluw vliegt laag vandaag
4/morgen regent het.

Nieuwe haiku:

Daar vliegt een vogel
die zwaluw vliegt laag vandaag
morgen regent het.

nog even controleren: zijn regel 1 en 3 omwisselbaar?
jazeker.
Bevat het een diepere volkswijsheid? nee, niet echt.

voila een haiku is geboren.

En ik denk dat is, wat Erik zo irriteert: die gemakzucht = schrijf niet als je niets te melden hebt, maar maak je er niet met een Fantje van Leiden ( zoals hierboven) vanaf.



re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door jcvonk - 01:46 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Na de haiku's volgen nu haiknoei's, ik hoop dat beiden soorten elkaar afmaken,

abel
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:04 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik lees liever een goeie haiku


leze?
haiku?
pas maar op dat je je niet overlees

Trouwens, de titel klop wel, want de enige goeie koekoe is een dooie koekoe.

liever een goeie
Reactie gegeven door Abel Staring - 00:46 21-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ik lees liever een goeie haiku
dan zo'n knoeiboeltje.

Last van lange tenen Abel?
Reactie gegeven door Chatfant - 23:03 20-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
hahaha ik vind die strijd om wel of niet haiku's tamelijk ridicuul. En deze haiknoei mag je uitleggen zoals jij dat zelf belieft :)

re: R.I.P. Haiku
Reactie gegeven door Abel Staring - 22:38 20-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
'barbeknoei': ik word onpasselijk van zo'n woord...

Onbenul maakt school
Reactie gegeven door Abel Staring - 21:28 20-07-2011 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Tja, mijn reactie staat al in de titel van deze reactie.
De redeloze afkeer is een olievlekje. Denkt de claque van
Erik ooit nog zelfstandig?


De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287