|
re-startagain - 22:19 20-10-2010 |
|
|
Lalala liefde, ik voor jou
Ik daar van hou,
Maar jij mij niet
Wat mij benauwt
Maar ook weer niet
Liefde lalala,
Jij daar niet staat
Ik daar liever wel,
Voor ga
Maar ook weer niet
Liefde liefde lief,
Die terugkwam en weer verliet
Laat mij achter in verdriet
Maar ach, ook weer niet
|
|
|
Reactie gegeven door Erik Lelieveld - 01:26 21-10-2010 |
|
|
|
deze is wat moeilijker
in uitspraak dan he?
schascha schuurspons, ik voor jou
ik daar niet van hou
maar jij mij wel
wat mij benauwt
maar ook weer niet (en let nu goed op, pas nu ga ik variëren!)
bezem baba,
jij daar staat
ik liever niet
voor ga
maar ook weer niet
(ik denk dat ik het nu mooi af ga maken met een frans woord, dat kan wel mooi worden denk ik)
plumeau plumeau plume
die terugkwam en weer verliet
laat mij achter in verdriet
maar ach, ook weer niet
Wat zeg je? Titel er boven? ben ik die dan nog vergeten?
eh, "mijn drie vrienden", is dat wat?
Dat vind je niks?
waarom niet?
Het zijn me vrienden niet
ja, dat is wel waar
het is familie, weet je?
mijn broer, de schuurspons, die ken je misschien wel...
nee? ach wat zeik ik ook, ik heb helemaal geen broers man.
Zo graag zou ik een broer willen hebben, dat ik alles mijn broer noem, weet je?
Maar dat is ook niet waar.
Ik wil helemaal geen broer, ik ben blij dat ik geen broer heb.
Het wordt weer niks met op poëzie reageren vannacht, heb ik alweer door.....
Gisteren lag ik ergens te ouwehoeren over abrikozen
maar
ga ik nou plotseling serieus worden???
nou oke! een maartje dan
Ik vind de Nederlandse zin, (onderwerp gezegde lijdend voorwerp eventueel) dat je daar op een bepaalde manier mee omgaat, waarmee ik niet kan zien wat het extra doet.
Misschien is mijn schrijven je niet bekend, maar ik beweer vaak dat ik geen mening verhaal boodschap melding mededeling doe ik mijn schrijven, heel soms wel, maar gemiddeld genomen doe ik vaak nul-werk, beetje zero. Dat is mijn proces nu eenmaal, en ik ben met schrijven nu eenmaal op dit punt. Wat ik echter altijd wél belangrijk vind is de HOE. Maar daaraan is gekoppeld de WAAROM
Er is gewoon in kunst, poëzie is ook kunst, niks voor niks. Niks voor niks zou nog kunnen, wanneer je voorbij de waarom bent. Nu schrijf ik zelf al meer als dertig jaar procesmatig met een ijzeren dicipline, dwz elke nacht, en ik ben nog steeds niet voorbij het waarom.
Het zou een stap kunnen zijn die niet te nemen is want na de zero, de zero is eigenlijk nog steeds in de beeldende kunst actueel, maar er zijn mensen die denken wat daarna kan komen, en dat lijkt de vernietiging te worden.
Maar het gaat mij te ver om daar nu iets over te schrijven, ik begon met een schuurspons dacht ik, en nou ben ik hier beland, maar wanneer je een hoe doet, dan moet je ook nog een waarom hebben.
De dingen die ik type, of de gedichten die ik hier op deze page zet, zo melig als dat ze lijken, zijn per woord uitgebalanceerd en kennen ook het waarom binnen het hoe.
|
|
Reactie gegeven door milou - 17:14 20-10-2010 |
|
|
|
wat mij benauwt met t.
Ludiek gedichtje.
milou
|
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
|
|