Hoofdmenu
    Hoofdpagina
    Gedichten
    Auteurs
    Zoeken
    Reacties
    Insturen
    Voorwaarden
    Greencard
    Contact

  Inloggen
 

  Registreren
  Wachtwoord vergeten

  Laatste 35 reacties
 
re: FEESTDiotheC...
re: Lezenwietewu...
re: Lezenwietewu...
re: FEESTSoit
re: FEESTSoit
re: vegannis...MirandaMei
re: FEESTMirandaMei
re: InktDiotheC...
re: Pasen aa...Tsila
re: Inktwijnand
re: vegannis...Erik Le...
re: vegannis...Mr.Deuce
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktLetItAl...
re: InktBuigt
re: Inktcoolbur...
re: InktDiotheC...
re: Inktwijnand
re: Inktcoolbur...
re: Inktwijnand
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: InktDiotheC...
re: (G)razen...coolbur...
re: Spokencoolbur...
re: De geur ...Claudel...
re: SpokenClaudel...
re: vegannis...Erik Le...
re: [30-007]...Claudel...
re: Morsewijnand
re: Herderst...coolbur...
re: Nimfomaniakcoolbur...
re: Brozen d...MirandaMei
 Meer reacties

  Laatste 25 gedichten
 
Inktcoolbur...
vegannisatieErik Le...
The African ...Claudel...
Licence to k...Claudel...
I wanna be y...Claudel...
Waar is Stev...Claudel...
alweer bijna...DiotheC...
Con-textdegon valk
Stop de tijd !!Claudel...
Tattoo you Claudel...
Zo'n dagDiotheC...
Een HuisHenk Gruys
herfst 2019augusta
FEESTSoit
Filosoof in ...Claudel...
bewegingenErik Le...
dubbellevenErik Le...
Claude Money?Claudel...
Brothers in ...Claudel...
Beast of bur...Claudel...
VogelsMarkeR
SleutelsHenk Gruys
Renee, remem...Claudel...
ViltjeSoit
Adem voor ad...seline168
 Meer gedichten
Zeekant
 evamaria - 17:34 11-07-2015 Stuur e-mail  Profiel bekijken van evamaria  Bekijk statistieken van dit gedicht 



De zee laat op het zand een kraag van kant.
Wit windweefsel.

Schuim op het gruis van al wat was.
Steeds anders/steeds hetzelfde.



https://flic.kr/p/cYxu1G link naar mijn collage waarbij ik dit gedicht maakte.
Reactie insturen
Graag eerst...

Inloggen of Registreren
re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 01:02 25-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 - Zo'n meditatief stukje ontstaat vanzelf tijdens een lange en rustige kampeervakantie op de Wadden. In het naseizoen is de kamping er rustig. Ligt vlakbij de zee en het bos. Het strand c. leeg. Zo rustig. Alleen wat gemoedelijke contacten met andere rustzoekers die er kamperen. Geen electra, tv, internet, telefoon. Nooit haast of verplichtingen. Stilte, nauwelijks verkeer op het eiland.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 00:37 25-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 Ja, ik begrijp heel goed dat waanwijsheid en vaagheid van zulke zenschrijvers je tegenstaat. Zoals je eerder opmerkte: monnikken doen er een heel leven over om zen te begrijpen en misschien ook verlichting - kensho - het is mij niet zo duidelijk wat dat is - te bereiken.

Ik heb wat rondgekeken op internet: op trefwoord Zen. En ook wel Zen Boeddhisme. Er staat erg veel op het net. Deels best moeilijk te volgen en niet zo snel te lezen, ook, vind ik.

Het lijkt me dat rustig nadenken/mediteren wel goed kan zijn voor ieder mens.

En humor ook. Komt bij Zen zeker voor.outsiderjapan.pbworks.com/w/page/32877706/Zen%20Humor and www.abuddhistlibrary.com/Buddhism/F-%20Miscellaneous/Gene...

Je haiku's onlangs - ik vind ze grappig.


re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 10:58 23-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zal best eva, ik heb niks tegen die zenclubjes, ik heb het over zenschrijvers, ze denken al gauw als ze in dat clubje zitten dat ze de wijsheid dan hebben, en dat duurt wel even voordat je het licht echt ziet..

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 23:16 22-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88- die dure zenclubjes, dat is toch meer Mindfullnes, denk ik.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 21:10 21-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
https://youtu.be/gqCQM8OM9dA grapje

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 12:40 20-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88, die dure zenclubjes die je noemt, ja, dat kan best een soort industrie zijn. Er bestaat tegenwoordig zelfs Zen shampoo...En natuurlijk, geschrijf over persoonlijke bevrijdings/ontwikkelingsprocessen via meditatie etc. en allerlei dagboeknotities...waarom zou dat zonder meer interessant zijn voor anderen? Een psycholoog wordt ervoor betaald daar kennis van te nemen en vindt zulke processen ook interessant. Er is ook veel gezwets over.
Van Zen Boeddhisme weet ik niet zoveel maar ik denk dat er wel mensen zijn die het serieus bestuderen. Dwz. zo 15 jaar geleden maakte ik even kennis met een dergelijke groep. https://flic.kr/p/7adXt2. En er is ook serieus en wetenschappelijk over Zen geschreven.
Het bovenstaande gedicht hier kun je "meditatief" noemen maar ik dacht hierbij zelf eigenlijk niet aan een haiku of Zen. Toen ik het schreef. Ik dacht vooral over de woordklanken.
Meditatie betekent gewoon: diep nadenken - en komt niet alleen in het Boeddhisme voor. Het woord is tegenwoordig sterk geassocieerd met oosterse wijsheid.
Ik vond het wel leuk weer eens over Zen te lezen en iets uit te zoeken over haiku's. En fijn, de waardering!
Het schrappen van alles wat overtollig is, dat hoort ook echt bij een haiku.


re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 18:15 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
zen beoefen in de zenclubjes is industrie, de psychologen verdienen er goed aan, en de deelnemers met geld zat voor zo`n abo gaan daar wel zitten, ze hebben doorgaans conflicten met zichzelf en proberen zich in die groepjes vrij te maken. Dat zou los moeten staan van het schrijven en groeien als schrijver, helaas komt het net zoals dagboeken neer op de bagger van je af plempen en denken dat je dan een schrijver bent, de psieg zegt wel goed zo!

Duidelijker kan ik het niet zeggen vrees ik, na al die pogingen om het aardig te zeggen dacht ik, kom 88 , zeg nu eens gewoon hardop wat je denkt, en dit is het.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 18:07 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Mijn eigen ervaring is dat er groepjes mensen zijn in Nederland die heel waardevol en serieus met het Zen Boeddhisme bezig zijn. En mediteren. Niet zozeer in oranje soepjurken. Zonder allerlei pretenties. Vrolijk, ontspannen en humoristisch. Wel met heel veel inzet. Ik denk dat het veel tijd en aandacht kost je er echt in te verdiepen en dat het ook heel belangrijk is dan vaak mensen met de juiste ervaring om je heen te hebben. En de beoefening van Zen kan ook heel veeleisend zijn. Streng.
Echter: de oranje soepjurken en vage zwetsers..o, wat kunnen die vervelend en ook gevaarlijk zijn.

Haiku's schrijven, ik vind het niet beslist nodig me aan die vorm te houden; 5-7-5. Het idee alles wat niet nodig is te schrappen, vind ik heel zinvol, in mijn tekenwerk doe ik dat ook vaak, in het schrijfwerk is dat ook zinnig, wel best moeilijk.

Wat een goede haiku beoogt, ja, daar ga ik eens over lezen.
Dat is maar niet zo even uit te leggen of te begrijpen.

Fijn dat je zoveel informatie hierover geeft. Een aantal jaren geleden heb ik me wel een poos in Zen verdiept.



vele kuschrijvers
Reactie gegeven door Marcel - 17:33 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
kijk je mag alles proberen, verleg je grenzen, maar denk niet als je 10 haikoes hebt geschreven dat je er dan bent.
de koe die je hieronder aanhaalt is niet bijster sterk.
Vertelt weinig, zeker niet meer dan er staat.
bergen schilderen is nou niet echt poëtisch, heb nog nooit een berg gezien die........ etc etc
sneeuw en kolkende rivier, dan is ze blijkbaar boven op de berg
groene wei en blauw, en pats ze is naar beneden gesprongen de wei in................. en tja lucht kan mooi blauw zijn

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 17:28 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
bergen schilderen
sneeuw en kolkende rivier
groene wei en blauw


bovenstaande is van mw hardeman en lijkt op de jouwe die eigenlijk beter is, maargoed.. `t is best apart toch ? Het beeld van kolkend water, de ene noemt het zee, de andere rivier, laat het maar stromen, met water zon maan sterren regenboog wolken en blauwe lucht kan je alles, het is alleen niet origineel..


marcel
Reactie gegeven door 88 - 17:15 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ja , en wat nog interessanter is, ik heb gemerkt dat haikuschrijvers verre van zen zijn, want ze zitten zo op de kast..

5 - 7 - 5
Reactie gegeven door Marcel - 17:10 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het maken van een haiku kan best leuk zijn, ikzelf vind het soms een uitdaging. De meeste haiku's zijn te letterlijk, zeggen gewoon wat er staat en niet meer.
Mooier is het als je meer zegt dan wat er geschreven staat, of dat je als lezer denkt, wordt er nou dit bedoeld of iets anders? Zoals 88 al veeel eerder opmerkte met name homoniemen kunnen een haiku interessant maken.

aan eva
Reactie gegeven door 88 - 16:30 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Als je ziet hoeveel mensen proberen zen te zijn en zen te schrijven, mag je er vanuit gaan dat het voor die groep heel waardevol is. Waar ik persoonlijk tegen aanloop bij schrijvers die allerlei soorten `ku`s ` ( met alle respect) schrijven, dan zie ik blaaskaken die denken dat je er met een beetje telwerk al bent.

Ik denk, begin het eerst als schrapoefening binnen je eigen taal te zien. Leg de lap tekst op tafel en schrap alles weg wat niet nodig is, net zo lang tot je de strekking overhoudt in 5-7-5, en dan nog is het geen haiku.

Ga er gewoon over lezen, zo begint iedereen en denk niet dat je na 1 werkje snapt wat er gebeurt in een zenmodus, monniken doen daar een heel leven over !

We hebben hier haikuman gehad, en een schrijver die abel staring heet, beide kan je onder die naam opzoeken, zij poogden nagenoeg alleen maar dat, en soms zaten er bijzonder mooie ku`s tussen, maar ook heel vaak was het gekunsteld oranje soepjurkenwerk, echter, de aanhouder wint!




re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 15:39 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88, weet jij veel over zen, koans, haiku's en is het voor ook heel waardevol?

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 10:21 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dan zeg je nu zelf toch wat ik aan het begin al zei?

* Ik denk dat het erg veel tijd en aandacht zou kunnen kosten die uitleg ook echt te volgen. Het is een totaal andere cultuur. * "

Die wijze mensen daar gaan echt niet proberen om

simpe sampe sompe
hannes loopt op klompen

aan hun cultuur op te dringen, daar zijn ze te zen voor..



re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 00:33 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 Mbt de mumonkan die je hieronder zette, er wordt wel, zie link hier, een uitleg daarover gegeven. Ik denk dat het erg veel tijd en aandacht zou kunnen kosten die uitleg ook echt te volgen. Het is een totaal andere cultuur. En die koans zijn paradoxen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Koan_%28zen%29

Wat daar staat over "het geluid van een vallende boom" vond ik wel boeiend.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 00:30 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dio, ja, als ik zo eens op internet zoek naar haiku's..dan denk ik ook wel zoiets als jij.

re: Zeekant
Reactie gegeven door DiotheCilany - 00:12 18-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
het probleem met haikoes is, dat 80 % zo in de prullenbak kan; je reinste gemakzucht.
15 % heeft iets waarvan je het gevoel hebt dat er serieus over is nagedacht, maar toch gekunsteld is.
Hooguit 5 % is de moeite waard om nog eens te herlezen.

Om te maken is het:
1-2-3-4-5
1-2-3-4-5-6-7
1-2-3-4-5-shit

wijnand
Reactie gegeven door 88 - 17:25 17-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
nou vooruit wijnand, omdat jij het bent zal ik mild zijn als je het doet, toe, schrijf eens een haiku :)

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 16:40 17-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het lijkt me dat je terecht kritiek uit op de mensen die zo wensen te doen.


re: Zeekant
Reactie gegeven door wijnand - 15:31 17-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
is er een haiku-epidemie opkomst

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 15:19 17-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Ja, dat klopt

**Het lijkt me dat je hier kritiek uit op mensen die wijsheid en originaliteit menen te bezitten omdat ze "aan zen denken te doen" en die niet tegen kritiek kunnen. Ook vinden dat ze nooit iets rationeel hoeven uit te leggen. Een gemakzuchtige instelling en kwasi diepzinnigheid gerechtvaardigd als (oosterse) wijsheid. In een oranje soepjurk. Zoiets. ***



en wat wil jij hier mee zeggen?

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 14:52 17-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88, daarbij gaat het er dus niet om dat onze taal, het Nederlands, niet geschikt zou zijn voor een haiku.

Het lijkt me dat je hier kritiek uit op mensen die wijsheid en originaliteit menen te bezitten omdat ze "aan zen denken te doen" en die niet tegen kritiek kunnen. Ook vinden dat ze nooit iets rationeel hoeven uit te leggen. Een gemakzuchtige instelling en kwasi diepzinnigheid gerechtvaardigd als (oosterse) wijsheid. In een oranje soepjurk. Zoiets.

Ik las voor het eerst iets over haiku's in J.D. Salinger, Seymour, een introductie. Een verhaal uit 1955. Hij schrijft met ontzag en humor over de haiku.



re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 17:09 16-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
even iets van wikipedia geplukt om te laten zien hoe wijs onwijs wijs is..



De mumonkan begint met de klassieke koan van Joshu's Mu:

Een monnik vroeg Joshu, een Chinese zenmeester:
Heeft een hond de Boeddha-natuur of niet?

Joshu antwoordde: "Mu!"




re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 16:49 16-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Oke, ik ga het uitleggen.


Haiku ( kuku) schrijvers zijn doorgaans mensen die aan zen denken te doen, en al snel menen dat ze heel wijs zijn omdat ze koans lezen, en koans zijn nauwelijks te bevatten want het is alles en niks, ieder antwoord is fout. Dus trekken de leerlingen een oranje soepjurk aan, gaan op een kussentje zitten en zetten hun blik op intelligent, ze denken aan een meeuw met zilveren buik in de lucht en roepen vliegtuig, en schrijven daar een meeuwenkuku over.
Als je dan zegt joh, dit las ik al zo vaak, wat jij probeert te vangen binnen 5-7-5 , dat gaat je echt niet lukken, duizenden soepjurken gingen je al voor. Dan zijn ze opeens niet zo zen meer en gaan boerig schelden, of net doen of ze het commentaar niet lazen. Niks wijsheid!

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 16:35 16-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88, nee, ik begrijp niet waarom ze niet geschikt zijn voor onze taal.

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 15:02 16-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
misschien snap je nu waarom haiku`s etc niet geschikt zijn voor onze taal, hoe langer je er over nadenkt, hoe..

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 14:28 16-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Marcel, voordracht, ja, daar heb ik niet aan gedacht. Wat een goede vraag.

De simpelste oplossing is het streepje te vervangen door: en.

Ik vind het minder mooi te schrijven:
Steeds anders...en...of...hetzelfde.
(Het zou wel kunnen).

De regel die DiotheCilany hieronder in het commentaar zette, dat zou ook kunnen als eindregel voor dit gedicht Zeekant. Want die vind ik erg mooi. Dwz:

Alles is en was en wordt. (Geen streepje dus).

En de haiku die ik hieronder zette kan worden:

Wat hetzelfde blijft
is dat alles verandert.
Alles is, was, wordt.



re: Zeekant
Reactie gegeven door Marcel - 20:46 15-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
dat streepje maakt je wispelturig, hoe zou je dat streepje voordragen?

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 22:30 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 Ik lees nadat ik die haiku hier zette je grappige uitdaging. Ik moet nu stoppen met commentaar en zal er over denken. Die spons 1.schrik 2.geluk. 3.au.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 22:10 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 en Dio

Wat hetzelfde blijft
is dat alles verandert.
Alles is/was/wordt.

Laatste strofe van deze bescheiden haiku is ontleend aan Dio. Zie zijn commentaar hier beneden.

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 21:52 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
kan jij ook over een spons schrijven, over wat hij voelt als ie in een emmer koud water valt, zich volzuigt om daarna uitgeknepen te worden?

Dat lijkt me een mooie uitdaging

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 21:48 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
en ik vind het amusant dat jij dat vindt, dan zijn we het daar tenminste over eens :)

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 21:39 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 Het is eigenlijk wel amusant dat er geen speld tussen te krijgen is, vind ik.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 21:26 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88 Ik bedoel: ik heb geen ervaring met het zelf schrijven van een haiku. Ik dacht ook: waar zit die haiku dan? Want dat is een heel vaste vorm met drie regels en vast aantal lettergrepen. Ik dacht ook: hee, ja, inhoudelijk lijkt het inderdaad op een haiku. Fijn dat 88 me er op attendeert. Ik heb natuurlijk wel af en toe fraaie haikus gelezen.

Ik ben blij dat je vindt dat het een mooie tekst is! Ik heb die jaren geleden geschreven en vaak veranderd.

Steeds anders/steeds hetzelfde ...klinkt een beetje orakelig misschien? Het is een recente toevoeging. Ik schreef dit zo om ongeveer aan te duiden dat dit zo gevoeld kan worden. Op een stil strand. Over alles wat daar is. Dat het allebei tegelijkertijd zo is. Het is raadselachtig en multi interpretabel.

re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 19:49 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
jouw lezers krijgen de kans niet om in het gedicht te duiken, om te voelen wat ze voelen, want jij maait alle gras al onder de voeten weg, ik zei het al zo vaak.

Je vindt het blijkbaar nodig, en al zeg ik dat het een mooie tekst is, zowat een haiku waar een haikuschrijver trots op zou zijn na 5000 pogingen, dan nog ben je het niet met me eens, dan heb je weer nog nooit een haiku geschreven.. Het lijkt wel of ik tegen een muur praat.

En dan ook nog dat lelijke streepje, daarmee geef je dus aan, als je het een niet snapt beste lezer, dan zeg ik het anders, ga er vooral geen speld tussen zien te krijgen want dat lukt niet..

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 17:50 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
88. De tekst van het gedicht hier laat toch veel ruimte voor de lezers. Ik geef er alleen in het commentaar wat uitleg bij.

Inhoudelijk lijkt het inderdaad op een haiku. Kwa vorm niet.
Ik heb nog nooit geprobeerd een haiku te schrijven.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 17:39 14-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dio, dat spreekt mij ook meer aan.
Alles verandert. Of...het wordt opnieuw. Maar met dat gezegde kan ook wat gespeeld worden.

Die laatste regel van het korte gedicht hier is eigenlijk dubbel. En op allerlei manieren te interpreteren.

Bv. Tijdens rustige wandelingen langs stil strand (dus niet langs volle stranden met veel bebouwing erbij) heb ik vaak gedacht...het IS hier steeds anders en LIJKT OOK steeds hetzelfde, de golven komen steeds opnieuw aanrollen, laten schuimranden achter die vluchtig zijn en dan steeds weer nieuwe, een beetje anders maar toch ook hetzelfde patroon. Het zand ligt er al zo lang, dat gruis is van alles geweest, het is eeuwen oud, ook dat lijkt
hetzelfde. Er verandert wel wat en het weer is ook vaak anders, de veranderingen zijn gering. De zee is er altijd (weliswaar wetenschappelijk beschouwd niet voor de eeuwigheid) en golft. Steeds anders/steeds hetzelfde. De vorm, de essentie, lijkt blijvend. Etc.

Je zin: alles is/was/wordt iets anders...dat vind ik ook mooi.



re: Zeekant
Reactie gegeven door 88 - 18:33 13-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
ik baal ervan dat jij telkens alles voorkauwt, je geeft de lezer geen enkele ruimte om iets met jouw tekst te doen, dit zei ik al vaker pff..

je ziet niet eens dat, als je een haikuschrijver was, dat je er nu een half neerzette, en dat komt omdat je alleen maar bezig bent met het doordrukken van jouw ding door lezersstrotten, lees ook eens wat anderen zeggen als je kan..

Ik weet bijna zeker dat als er een haikulover tussen zit nu, deze beaamt dat er een haiku in zit, alleen ben jij te eigenwijs en neem je deze reactie ook weer niet serieus op dank je wel na, beleefd.

re: Zeekant
Reactie gegeven door DiotheCilany - 20:21 12-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Het idee dat alles verandert of opnieuw wordt spreekt mij vele malen meer aan dan dat alles is en blijft zoals het geschapen zou zijn.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 20:01 12-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dio, ...en zand, gruis, kan van alles geweest zijn, lijkt een laatste fase, al is het niet zo, omdat zand uiteindelijk ook weer iets anders kan worden.

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 19:19 12-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Dio.
Wat hetzelfde blijft
is
dat alles verandert.

re: Zeekant
Reactie gegeven door DiotheCilany - 23:07 11-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
alles is/was/wordt iets anders

re: Zeekant
Reactie gegeven door evamaria - 22:40 11-07-2015 Stuur e-mail Profiel bekijken van voet
Grappig. Ik las net via Google: zeeschuim is gelatine afkomstig van dode algen. Dat klinkt niet zo lieflijk. Maar toch is het erg mooi om te zien.
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/hoe-komt-het-dat-de-zee-schuimt-als-de-golven-op-het-strand-komen


De gedichten die ingezonden zijn op de website van de lettertempel en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de lettertempel blijven ten alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door lettertempel zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.
2006-2024 © Bizway - BTW nr. NL821748014.B01 - KvK 28086287